سورنا بورس مخالفت بانک مرکزی با پرداخت تسهیلات به ۸۸ هزار مسکن مهر - سورنا بورس

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مخالفت بانک مرکزی با پرداخت تسهیلات به ۸۸ هزار مسکن مهر گفت: بر اساس مصوبه دولت حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان از آورده متقاضیان مسکن مهر برای خدمات زیربنایی و روبنایی برداشت شده است.

مهر بادی در خصوص مبلغ هزینه شده از آورده متقاضیان مسکن مهر برای خدمات روبنایی و زیربنایی، اظهار کرد: این کار بر خلاف قانون نبوده و بر اساس مصوبه دولت صورت گرفته است. بر اساس مصوبه دولت مجوز داده شد که از محل آورده مردم و منابع شرکت عمران شهرهای جدید برای خدمات زیربنایی و روبنایی هزینه شود.

وی با یاد آوری این‌که حدود دو سال پیش به این جمع بندی رسیدیم که در این زمینه به مردم ظلم شده است، افزود: در شهر جدید پردیس (فاز ۱۱) ۱۲ میلیون تومان برای خدمات زیربنایی و روبنایی دریافت شده و در شهر پرند نیز قرار بود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای این کار دریافت شود که این مبلغ به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

وی مبلغ دریافت شده از محل آورده متقاضیان مسکن مهر را برای خدمات زیربنایی و روبنایی حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم در خصوص احتمال برگشت این مبالغ به مردم گفت: به دنبال این هستیم این کار را انجام دهیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در شهر پردیس ساخت ۳۳ هزار واحد از ۸۲ هزار واحد به اتمام رسیده است، گفت: در حال حاضر زمینه تامین آب و برق ۳۵ هزار واحد مسکن مهر این شهر فراهم شده است.

مهرآبادی با یادآوری این‌که ۲۳۰ هزار مسکن مهر سراسر کشور فاقد خدمات زیربنایی هستند، افزود: تا هفته دولت امسال ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر سراسر کشور افتتاح می‌شود.

وی با بیان این‌که تاکنون به طور میانگین ۴۰ هزار میلیارد تومان برای مسکن توسط مردم تامین شود، اظهار کرد: تا امروز ۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مسکن مهر مهر پرداخت شده است. در مجموع برای مسکن مهر بدون احتساب قیمت زمین ۱۰۵ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در خصوص فروش اقساطی مسکن مهر، گفت: در سال ۹۳ قرار بود ۷۰۰ هزار واحد فروش اقساطی شود، بعدا گفته شد که چنین قراری نداشته‌ایم. بانک مرکزی یک مجوز نیم بندی داد که می‌توان از آن برای برخی پروژه‌های مسکن مهر جهت افزایش سقف ۵ میلیون تومانی آنها استفاده کرد.

مهرآبادی با یادآوری این‌که بانک مرکزی با پرداخت تسهیلات به برخی از پروژه‌های آغاز شده در انتهای سال ۹۱ و اوایل ۹۲ مخالفت کرد، ادامه داد: با سود ۴ درصد نمی‌توانیم این تسهیلات را پرداخت کنیم، قرار بر این شد که تسهیلات با سود ۱۴ درصدی پرداخت شود و دولت ۷ درصد آنرا یارانه بدهد.

وی با تاکید بر این‌که در مجموع به ۸۴ هزار واحد تسهیلات پرداخت نشده که ۵۵ هزار مسکن مهر به بانک مسکن معرفی شده است، افزود: روند ساخت این واحد خیلی کُند شده و از بانک مرکزی خواهش می‌کنیم که به مردم کمک کنند.

به گزارش تسنیم،وی میزان وصولی تسهیلات مسکن مهر ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۸۳ درصد این مبلغ در این دولت وصول شده که حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان آن مابه التفاوت افزایش وام به ۳۰ است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از مصوبه دولت برای تخصیص ۱۶۵۰ میلیارد تومان جهت تامین زیرساخت‌های مسکن مهر خبر داد و گفت: این مصوبه از سوی وزیر راه و شهرسازی برای اجرا به شرکتهای تابعه ابلاغ شده است.
 احمد اصغری مهرآبادی  همچنین در این  نشست خبری اظهار کرد: مجموع قراردادهای امضا شده مسکن مهر با بانکهای عامل تا امروز دو میلیون و ۲۱۵ هزار واحد است که از این تعداد تاکنون ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار واحد به مرحله اتمام اسکلت و سقف رسیده است.
وی با بیان این‌که سفتکاری دو میلیون و ۷۶ هزار واحد انجام شده و نازک کاری یک میلیون و ۹۰۸ هزار واحد به اتمام رسیده است، تصریح کرد: به طور متوسط ۷۱۰ هزار مسکن مهر در دولت یازدهم افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است،‌یعنی تقریبا سالانه ۲۴۰ هزار واحد.
وی با بیان این‌که امسال بنا داریم همه پروژه‌های فاقد معارض مسکن مهر را به اتمام برسانیم، افزود: با پیش بینی صورت گرفته تا پایان سال ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر دیگر را افتتاح می‌کنیم که به این ترتیب مجموع افتتاح دولت تدبیر و امید به یک میلیون واحد می‌رسد. البته تحقق این برنامه منوط به این است که خدمات زیربنایی و تامین آب برق و گاز مشکلی نداشته باشیم.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ۴۵ روز پیش دولت مصوبه ای داشت در راستای کمک به خدمات زیربنایی برای تسریع تحویل که بر اساس یکی از بندهای آن از محل اسناد خزانه اسلامی ۱۰۰۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت نیرو قرار می‌گیرد. همچنین بر اساس یک بند دیگر این مصوبه ۴۰۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت نیرو قرار خواهد گرفت.
مهرآبادی با بیان این‌که ۲۵۰ میلیارد تومان هم جزو مصوبات دولت است که در اختیار این وزارتخانه قرار می‌گیرد، ادامه داد: همچنین از محل منابع داخلی وزارت نیرو۱۰۰ میلیارد تومان هم به تامین زیرساختهای مسکن مهر اختصاص خواهد یافت.
وی با بیان این‌که وزارت راه و شهرسازی نیز در جهت کمک به وزارت نیرو ملکف است از محل فروش و تهاتر به این امر کمک کنیم که تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان به این مسئله اختصاص یافته است، اظهار کرد: این مصوبه حدود دو هفته پیش ابلاغ شده و وزیر راه و شهرسازی هم دستورات لازم را در این زمینه به شرکتهای تابعه داده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 339 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 16 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها