سورنا بورس مجمع غدام | افزایش سرمایه ۱۶۶ درصدی به کجا رسید؟ - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، مجمع عمومی فوق العاده شرکت خوراک دام پارس (غدام) با حضور سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای باقری برگزار گردید، گزارش افزایش سرمایه به صورت زیر ارائه گردید:

هدف از انجام افزایش سرمایه

شرکت در نظر دارد تا با جلوگیری از خروج منابع از طریق افزایش سرمایه بر میزان حجم تولید و متعاقبا حجم فروش بیافزاید که موجب دستیابی به اهداف پیش بینی شده مشتمل بر افزایش میزان سودآوری و اصلاح ساختار سرمایه می‌گردد. همچنین با توجه به گزارشات حسابرسی و بازرسی سنوات گذشته و بر اساس ماده ۱۱ دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در خصوص شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار حداقل سرمایه مورد نیاز ۶۰۰ میلیارد ریال می‌باشد که با موافقت سهامدار اصلی (شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر با حدود ۵۱ درصد سهام) در نظر دارد بخشی از آن را تامین نماید.

افزایش سرمایه از محل سود انباشته منجر به جلوگیری از خروج منابع شده، افزایش قدرت خرید مواد اولیه، افزایش حجم تولید، کاهش بخشی از ظرفیت بلا استفاده کارخانه، کاهش ریسک و بهبود نسبت‌های مالی می‌شود. در صورت عدم انجام افزایش سرمایه شرکت جهت تامین نقدینگی باید تصمیم به اخذ تسهیلات نموده و هم چنین بخشی از سود انباشته را در قالب سود به سهامداران اهدا نماید که در این حالت دسترسی به منابع جهت تامین مواد اولیه محدود خواهد شد و در نهایت منجر به کاهش تولید، فروش و نهایتا کاهش سوددهی و حتی زیان شرکت خواهد گردید.

روند سودآوری و تقسیم سود

سرمایه گذاری مورد نیاز و منابع تأمین آن

مفروضات مبنای پیش بینی‌های آتی

نرخ مالیات ۱۸ الی ۲۰ درصد، درصد حاشیه سود ناخالص ۱۳ درصد، نرخ تورم ۱۹ الی ۲۵ درصد، نرخ سود سپرده بانکی ۱۸ درصد و کارمزد تامین مالی (نرخ تسهیلات و کارمزد) ۲۱ درصد در نظر گرفته شده است.

در انتها افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال (معادل ۱۶۶ درصد) از محل سود انباشته مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 73 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 14 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها