سورنا بورس لزوم صرفه‌جویی ۳۰ درصدی در مصرف آب - سورنا بورس

رضا رضایی در نشست کارگروه فرهنگی – اجتماعی و مدیریت بحران خشکسالی شهرستان اصفهان افزود: جیره‌بندی آب، خط قرمز شرکت آب و فاضلاب است که امیدواریم با همکاری شهروندان در صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف، هیچ وقت به سمت جیره‌بندی نرویم.

به گزارش سورنا بورس، در ادامه مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان اصفهان دیگر سخنران نشست کارگروه فرهنگی–اجتماعی و مدیریت بحران خشکسالی شهرستان اصفهان بود که گزارشی از وضعیت منابع آبی و میزان مصرف مشترکین در کاربری‌های مختلف ارائه کرد.

سید اکبر بنی‌طبا گفت: در حال حاضر بیش از چهار میلیون نفر از ساکنان ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا از طرح آبرسانی اصفهان بزرگ استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی آب تخصیص یافته به این طرح گفت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در صدد است با شناسایی منابع جدید آبی نظیر حفر چاه‌های جدید و اجاره چاه‌های با کیفیت موجود، آب مورد نیاز شهروندان را تهیه کند.

وی میزان بارش‌ها را در روزهای اخیر در کاهش بحران کم‌آبی موثر دانست و افزود: هم اکنون شرایط تامین آب در سال جاری به ویژه در فصل گرم هنوز در حالت بحرانی قراردارد به طوریکه برای دسترسی پایدار به آب شرب کاهش مصرف مشترکین ۵۰ شهر و ۳۰۰ روستا به میزان ۳۰ درصد ضروری است.

مدیر روایط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی کولرها در چند روز آینده گفت: مشترکین توجه داشته باشند که با در مدار قرار گرفتن کولرهای آبی میزان مصرف آب این دستگاه‌ها حداقل معادل مصرف ۲ نفر در طول شبانه روز است پس با استفاده از سایبان کولر و پرهیز از روشن گذاشتن مداوم کولرهای آبی به نوعی مصرف آب را کنترل کنند.

وی اعلام کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان اصفهان در راستای دستورالعمل استاندار پیرامون کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال قبل اقدام کنند.

 

منبع: ایمنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 84 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 19 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.