سورنا بورس شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی بورسی شوند - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، علی ربیعی روز گذشته در شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) حضور یافت و عملکرد مالی و عملیاتی این هلدینگ بزرگ را مورد بررسی قرار داد.

دراین جلسه سه ساعته که با حضور نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و میرزایی، معاون امور اقتصادی برگزار شد، مدیرعامل شستا و ۹ هلدینگ وابسته گزارش عملکرد و برنامه‌های خود را ارائه کردند.

در این نشست ربیعی بر ضرورت بورسی کردن همه شرکت‌های وابسته به صندوق‌های بازنشستگی و شفافیت حداکثری در عملکرد آنها تاکید کرد و بورسی کردن را مسیر منطقی خروج از بنگاه‌داری همراه با شفافیت حداکثری دانست.

وی این مسیر را برای تقویت بازار سرمایه کشور و مشارکت ملی در اداره دارایی صندوق‌ها بسیار ضروری معرفی کرد.

ربیعی تاکید کرد: حفظ منابع و دارایی میلیون‌ها نفر کارگران و بازنشستگان به عنوان صاحبان اصلی شستا مهم‌ترین رسالت و ماموریت اصلی مدیران صندوق‌هاست.

وی همچنین برای تحقق شفافیت حداکثری، اجرای سیاست‌هایی را در سال جاری الزامی کرد.

وی افزود: در چارچوب اصول و قواعد حاکمیت شرکتی، کمیته‌های چهارگانه حسابرسی، ریسک، انتصابات و پاداش و نیز آیین‌نامه‌های استخدامی و مالی و معاملاتی در همه شرکت‌ها در هر مقیاس و موضوعی باید طی دو ماه آینده استقرار یابد.

او خاطرنشان کرد: حداکثر تا سه ماه آینده فرآیند ورود سه هلدینگ سیمان و حمل‌ونقل عمران و صدر تامین به بازار بورس تکمیل شود.

ربیعی با بیان این‌که مقدمات قانونی و تشریفات لازم برای ورود شستا به بورس باید در سال جاری انجام شود، افزود: سبدی از دارایی‌های شستا برای واگذاری به بازنشستگان و کارگران ایجاد و در بازار بورس به آنها عرضه شود و همه شرکت‌های غیر بورسی، صورت‌های مالی خود را حداکثر تا پایان شهریور ماه به سازمان بورس تقدیم و مسیر افشای صورت‌های مالی را طی کنند.

وزیر کار، شستا را پیشران توسعه ملی دانست و با اشاره به اینکه شستا در سال گذشته نزدیک به یک میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته است، گفت: شستا در حال حاضر در حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه اقتصادی در حال اجرا در کشور مشارکت کرده و غالب این طرح‌ها در امور زیر ساختی مانند ارتباطات، تولید کالاهای استراتژیک (مانند بنزین) یا توسعه مناطق محروم است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 73 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 23 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.