سورنا بورس شروع رونق ملایم بازار مسکن - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، علی چگینی با بیان اینکه آمارها از تعداد معاملات مسکن نشان می‌دهد رونق ملایم در این بازار در حال رخ دادن است، گفت: حجم پول مبادله شده در بازار و تعداد معاملات خرید و فروش مسکن در حال افزایش است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود از نیمه دوم امسال روند صعودی پرونده ساخت و ساز هم بهبود پیدا کند. تفاوت رونق مسکن با دوره‌های قبل این است که افزایش قیمت جهشی در این رونق نخواهیم داشت.

مدیر دفتر اقتصاد و برنامه‌ریزی مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی قیمت مسکن در چهار سال گذشته گفت: در حالی که در دوره هشت ساله گذشته قیمت مسکن تا ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرد در چهار سال گذشته این افزایش قیمت تنها ۱۰ درصد بود و این نشان می‌دهد قدرت خرید خانوار برای خرید افزایش مسکن افزایش یافته است.

وی درباره روند افزایش اجاره بها در دولت گذشته در مقایسه با چهار سال گذشته گفت: اجاره بها در طی ۴ سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشت که این رقم در چهار و هشت سال گذشته چیزی حدود ۲۴۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه قیمت زمین در دولت گذشته بیش از ۷۰۰ درصد افزایش یافت، گفت: یکی از عوامل افزایش قیمت زمین سیاست‌های شهرداری‌ها بوده است به طوری که با سیاست‌های سوداگرانه خود و تراکم‌فروشی‌ها قیمت زمین را افزایش دادند.

چگینی گفت: وقتی که تراکم‌فروشی‌ها صورت گرفت زمین دارای ارزش افزوده شد و همین سیستم مدیریت شهری قیمت زمین را گران کرد که وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم جلوی این اقدامات را گرفته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 272 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 8 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها