سورنا بورس شاخص بورس ۶۶۹ واحد افت کرد - سورنا بورس

در جریان معاملات دومین ماه زمستان امسال تعداد ۲۲۲۷۸ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از یک میلیون و ۶۲۲ هزار دفعه در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۵ درصد کاهش و ۴ درصد افزایش را نسبت به ماه قبل‌خود تجربه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، این درحالی است که تعداد ۲۷۳ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله طی این مدت در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۲۷۹۱ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که با ۳۸ درصد افزایش همراه شد.

در بازار اوراق مشتقه نیز تعداد ۱۵۰ هزار قرارداد به ارزش ۱۱ میلیارد ریال در بهمن ماه امسال مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۱۰۰ درصد کاهش و ۵۷۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در بازار بدهی هم که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می‌شود، در این مدت تعداد ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل ۸۷۰۱ میلیارد ریال معامله شد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل بورس نیز در پایان معاملات بهمن ماه امسال با ۶۶۹ واحد کاهش نسبت به دی، افت ۰٫۷ درصدی را به ثبت رساند و به رقم ۹۸۱۴۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول هم با ۷۲۹ واحد کاهش و افت یک درصدی، به رقم ۶۹۸۱۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۸۴ واحد کاهش به عدد ۲۰۸۴۷۸ واحد رسیدند.

ارزش کل معاملات اوراق بهادار نیز در دومین ماه از زمستان امسال به ۶۳۰۵۳ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به دی ماه ۱۰ درصد افزایش یافته است. همچنین ارزش کل معاملات نسبت به ابتدای سال جاری برابر با ۵۴۸۲۳۹ میلیارد ریال بوده است.

 

منبع: تسنیم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 108 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 27 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.