سورنا بورس شاخص بورس تهران ۲۵ واحد افزایش یافت - سورنا بورس

بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۹۷، با ۲۵ واحد افزایش به رقم ۹۳ هزار و ۶۱۲ واحد رسید.

به گزارش سورنا بورس، همچنین شاخص کل با معیار هموزن ۳ واحد کاهش یافته و به رقم ۱۶ هزار و ۶۱۰ واحد رسید.

ارزش روز بازار بورس اوراق بهادار تهران امروز به ۳۶۹ هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۶۲۵ میلیون برگه بهادار، اوراق و حق‌تقدم در قالب ۳۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۴۸ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی با ۷ واحد افزایش به ۲۹ هزار و ۴۱۹ واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هموزن با ۲ واحد کاهش به ۱۲ هزار و ۳۳۳ واحد رسید و شاخص آزاد شناور با ۱۱ واحد افزایش به ۹۹ هزار و ۴۵۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با ۱۱ واحد افزایش به ۶۶ هزار و ۴۶۴ واحد و شاخص بازار دوم بورس به ۲۱۰ واحد افزایش به رقم ۱۹۹ هزار و ۵۲۹ واحد رسید.

امروز نمادهای آپ، شبندر، فولاد، شتران، خساپا، و غدیر در تقویت شاخص بورس اثرگذار بوده و نماد رانفور در کاهش شاخص بورس بیشترین اثر را داشته‌اند.

امروز نمادهای پربیننده بورسی مربوط به شرکت‌های سایپا، آلومینیوم، فولاد مبارکه اصفهان، زامیاد، بانک صادرات، کالسیمین، بانک ملت و ایران‌خودرو بوده است.

امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل ۴ واحد تقویت شده و به رقم ۱۰۵۷ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۶۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

امروز معامله‌گران بیش از ۲۴۴ میلیون برگه بهادار و اوراق در قالب ۲۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۲۳ میلیارد تومان دادوستد کردند.

نمادهای تاثیرگذار در تقویت شاخص فرابورس شامل مارون، سرچشمه، ذوب، خراسان، شرانل بودند و نمادهای تأثیرگذار در کاهش شاخص وگردش، شاوان بوده است.

امروز معامله‌گران فرابورسی بیشترین مراجعه به نماد شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت لاوان، آتیه‌داده‌پرداز، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، کارخانجات تبرک و سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان بوده است.

 

منبع: فارس

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 105 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.