سورنا بورس شاخص بورس به کانال ۸۰ هزار واحد صعود کرد - سورنا بورس

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۱۱۱۵ میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش ۲۷۲ میلیارد تومان در ۳۸ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۴۲۶ واحدی در ارتفاع ۸۰ هزار و ۱۶۲ واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، بیشترین تاثیر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای پارسان، وغدیر و فخوز شد و در مقابل نمادهای معاملاتی بترانس، دعبید و رانفور با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز متعادل و مثبتی را پشت سر گذاشتند به طوری که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) ۱۴۱ واحد، کل (هم‌وزن) ۱۵۰ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۱۱۴ واحد و آزاد شناور ۵۵۹ واحد افزایش یافتند و شاخص‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۲۹۴ و ۹۵۹ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش؛ در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۱۷۲ میلیون ورقه به ارزش ۱۶۵ میلیارد تومان در ۲۱ هزار نوبت، آیفکس ۸٫۴ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۹۲۰ واحد قرار گرفت.

همچنین در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های تایدواتر خاورمیانه پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، عمومی فوق‌العاده مبنی بر اصلاح اساسنامه، شرکت‌های سیمان داراب و تولیدی نورد آلومینیوم پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، دشت مرغاب، سایپاشیشه پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی، دامداری تلیسه نمونه پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، قند نیشابور با توجه به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم و شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد پس از لغو مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام به تالار شیشه‌ای بازگشتند.

این گزارش می‌افزاید: نماد معاملاتی شرکت سیمان شمال به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات نیز در روز جاری متوقف شدند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 30 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها