سورنا بورس شاخص بورس بلند‌ترین گام خود را برداشت/ثبت بیشترین بازدهی ماهانه بورس در 1401 - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس به نقل از اکوایران؛ بورس تهران دی ماه را با رشد تراز شاخص‌های خود به پایان رساند. شاخص های  بورس تهران  که تنها دوماه ابتدایی سال را از نیمه نخست امسال رشد تراز داشتند؛ با سه ماه صعودی در نیمه دوم امسال نشان دادند که فصول سرد برای بازار، بازدهی بیشتری به همراه داشته است. دی ماه امسال، سومین ماه پیاپی است که  شاخص کل  بازار افزایش تراز داشته در حالی که در پنج ماه قبل از آبان،  شاخص کل  روندی نزولی به خود گرفته بود.

بازدهی بورس تهران در دی ماه 1401/ شاخص کل بلند‌ترین گام امسال خود را برداشت

بازدهی ماهانه بازار سهام

افزایش ۱۲٫۹ درصدی تراز  شاخص کل  در دی ماه امسال یک رکورد محسوب می‌شود.  بورس تهران  نه تنها در ماه‌های گذشته از سال جاری رشدی بیش از ۱۲٫۹ درصد نداشته؛ بلکه بازدهی  شاخص کل  در هیچ یک از ماه‌های نیمه دوم سال قبل نیز به این میزان نرسیده بود.  شاخص کل بورس  تهران ابتدای دی ماه در تراز یک میلیون و ۴۹۶ هزار و ۲۰۰ واحدی قرار داشت که با رشدی ۱۹۲ هزار و ۹۴۴ واحدی به تراز یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۱۴۴ واحدی در انتهای دی ماه رسید.

بازدهی هم وزن دی10.30

شاخص کل هم‌وزن  بورس  تهران نیز در دی ماه روند صعودی داشت. روند رو به رشد شاخص هم‌وزن از شاخص کل شیب بیشتری داشت و بازدهی ۱۸ درصدی به همراه آورد. رشد بیشتر شاخص هم‌وزن به نسبت شاخص کل، نشان می‌دهد که در دی ماه، صنایع سبک بازار بازدهی بیشتری داشته‌اند. شاخص کل هم‌وزن ابتدای دی ماه تراز ۴۴۵ هزار و ۷۲۱ واحدی داشت که با ۸۰ هزار و ۴۶۶ واحد افزایش، دی ماه را در تراز ۵۲۶ هزار و ۱۸۷ واحدی به پایان رساند.

شاخص کل  فرابورس  تهران به نسبت دو شاخص فوق بازدهی کمتری داشت. شاخص کل  فرابورس  در دی ماه امسال ۱۲٫۲ درصد افزایش تراز داشت و از تراز ۱۹ هزار و ۱۷۳ واحدی با ۲ هزار و ۳۳۵ واحد افزایش به تراز ۲۱ هزار و ۵۰۸ واحدی رسید.

بازدهی فرابورس دی10.30

افزایش متوسط ارزش معاملات روزانه

ارزش کل معاملات در دی ماه با رشد بی سابقه‌ای همراه بود و به یک میلیون و ۹۲ هزار و ۶۱ میلیارد تومان رسید. متوسط  ارزش معاملات  روزانه دی ماه با رشدی ۵۱ درصدی نسبت به ماه قبل به ۶۰ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان در روز رسید.

ارزش معاملات خرد  بورس تهران  نیز در دی ماه افزایش یافت. ارزش معاملات خرد دی ماه به ۱۶۴ هزار و ۳۳ میلیارد تومان رسید درحالی که  ارزش معاملات  خرد در ماه قبل ۸۹ هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان بود. متوسط  ارزش معاملات  خرد روزانه نیز در دی ماه با ۱۲۳ درصد افزایش از ۴ هزار و ۷۹ میلیارد تومان ماه قبل، به ۹ هزار و ۱۱۳ میلیارد تومان رسیده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 142 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 21 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها