سورنا بورس سپرده‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی مردم در بانک قرض‌الحسنه مهر - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، مرتضی اکبری در مراسم امضای تفاهم‌نامه پرداخت تسهیلات تکمیلی ساخت مسکن روستایی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای عمل به وظایف خود تسهیلات قرض‌الحسنه بدون سود و با کارمزد صفر (برای نهادهای مختلف از جمله سازمان بهزیستی، کمیته امداد و… ) تا ۴ درصدی را پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به ورود بانک به حوزه‌های مختلف افزود: امسال پرداخت تسهیلات گسترده‌تر شده و در حوزه‌های کارآفرینی، بهداشت و درمان،‌ ازدواج و کارآفرینی در روستا (خُرد) و بهسازی و احداث مسکن روستایی برای پرداخت تسهیلات برنامه‌ریزی‌ها لازم صورت گرفته و اجرایی شده است.

وی با تاکید بر این‌که تسهیلات با کارمزد تا ۴ درصدی پرداخت شده و با سود بازی نمی‌کنیم،‌ یادآور شد:‌ سال گذشته ۵۱۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۳ و ۴ درصدی پرداخت شد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت:‌ امسال جذب منابع ۱۵ درصد رشد داشته به طوری که در ماه‌های سپری شده از سال جاری ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان منابع جذب شده است.

اکبری از هدف‌گذاری پرداخت ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار فقره تسهیلات طی سال جاری خبر داد.

صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری پرداخت تسهیلات تکمیل و ساخت مسکن روستایی بین رئیس بنیاد مسکن و مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران امضا شد. بر اساس این تفاهم‌نامه با آورده ۱۵۰ میلیارد ریالی بنیاد، در مرحله اول ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی به متقاضیان معرفی شده از سوی بنیاد پرداخت می‌شود.

بر اساس تفاهم‌نامه امروز بنیاد مسکن و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تسهیلات ۸ تا ۱۵ میلیون تومانی تکمیل و ساخت مسکن روستایی به متقاضیان پرداخت می‌شود، با احتساب وام مصوب دولت در مجموع ۲۸ تا ۳۵ میلیون تومان برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی پرداخت می‌شود.

مطابق ماده ۵ این تفاهمنامه سقف فردی تسهیلات برای متقاضیان عادی ۸۰ میلیون ریال بوده و در موارد خاص بنا به درخواست بنیاد استان و تایید دفتر مرکزی تسهیلات تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

دوره بازپرداخت تسهیلات عادی ۳۶ ماه و در موارد خاص تا ۶۰ ماه متناسب با میزان تسهیلات و با اعلم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعیین می‌شود.

یکی از تعهدات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران این است که حداکثر در مدت ۱۵ روز پس از تکمیل پرونده تسهیلاتی توسط متقاضیان و اخذ تضامین در چارچوب و ضوابط و مقررات بانک نسبت به پرداخت تسهیلات به هر فرد معرفی شده توسط بنیاد اقدام کند.

بنا بر یکی از تبصره‌های تفاهم‌نامه مذکور تعداد متقاضیان معرفی شده از سوی بنیاد برای دریافت تسهیلات هبچ محدودیتی در تعداد سهمیه ماهانه ندارد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 250 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 23 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.