سورنا بورس رکوردهای بورس شکسته می‌شوند /پیشتازی سهام های کوچک - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، طی هفته جاری بورس تهران دوباره رشد کرد و خبری از اصلاح نبود. بازار چند هفته ای می شود که رشد خوبی داشته و به میزان قابل توجهی بالا رفته است. اما همچنان در حال صعود است و بدون توجه به افزایش عرضه ها، فقط مسیر صعودی را در پیش گرفته است.

در این هفته شاخص کل بورس ۱۴۹ هزار واحد معادل ۶٫۳۲ درصد رشد کرد. شاخص هم وزن هم ۶۹ هزار واحد معادل ۸٫۸۲ درصد رشد داشت. شاخص کل فرابورس ۲۲۲۲ واحد معادل ۷٫۴۷ درصد افزایش یافت.

سهام های کوچک پیشتازند

در این هفته هم مانند چند هفته گذشته، رشد شاخص کل کمتر از شاخص هم وزن بود که این نشان می دهد بازار فعلا سهام کوچک و متوسط را به نمادهای بزرگ ترجیح می دهد.

نمادهای شاخص ساز اکثرا به سقف سال ۹۹ خود رسیده اند اما بسیاری از نمادهای کوچک، همچنان فاصله قابل توجهی با سقف سال ۹۹ خود دارند. به همین دلیل بازار با این تصور که تمام نمادها باید به سقف سال ۹۹ خود برسند، در حال خرید نمادهای کوچک تر است.

جهش ارزش معاملات

این هفته رکورد بالاترین معاملات هفتگی بازار سهام از ابتدای سال ۱۴۰۱ به ثبت رسید. در تمام روزهای این هفته، ارزش معاملات بالا بود و جالب اینکه کمترین رقم معاملات روزانه مربوط به یکشنبه با عدد ۱۸۰۹۹ میلیارد تومان بود.

طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هم ارزش معاملات به ترتیب ۱۸۱۸۰ و ۱۸۳۷۰ میلیارد تومان بود. اما در روزهای شنبه و چهارشنبه ارزش معاملات بالاتر بود. در روز شنبه ۱۹۵۰۰ میلیارد تومان معامله انجام شد.

در روز چهارشنبه هم رکورد ارزش معاملات خرد از ابتدای سال ۱۴۰۱ شکسته شد و با انجام ۲۱۷۵۰ میلیارد تومان معامله خرد در بازار، هفته معاملاتی به پایان رسید.

تزریق بیش از ۷۵۰۰ میلیارد تومان پول جدید

در این هفته هم پول سنگینی به بورس تزریق شد. در مجموع ۵ روز معاملاتی بیش از ۷۵۰۰ میلیارد تومان پول جدید وارد بازار سهام شد. سنگین ترین ورود پول در روز شنبه اتفاق افتاد که سرمایه گذاران حقیقی بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان پول وارد بازار کردند.

دومین رکورد ورود پول به بازار هم در روز چهارشنبه بود که ۱۸۵۰ میلیارد تومان پول به بازار سهام تزریق شد. در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه نیز به ترتیب ۱۲۲۰، ۶۷۰ و ۱۳۶۰ میلیارد تومان پول جدید وارد بازار شد.

به طور کلی در چند هفته گذشته سرمایه گذاران حقیقی پول زیادی وارد بورس کرده اند که سنگین ترین ورود پول طی این هفته ها، مربوط به همین هفته است.

خریداران، پرقدرت تر از همیشه

در این هفته شاخص قدرت خریداران حقیقی بالای عدد ۱٫۳ تثبیت شد. در هیچ کدام از ۵ روز معاملاتی این هفته، این شاخص به زیر عدد ۱٫۳ نرسید.

در روز شنبه این شاخص عدد ۱٫۴۷ را ثبت کرد، در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز این شاخص به ترتیب ۱٫۳۱ و ۱٫۳۹ بود. سه شنبه و چهارشنبه هم این شاخص اعداد ۱٫۵۱ و ۱٫۴۴ را به ثبت رساند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 179 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 4 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها