سورنا بورس رکود بازار مسکن ادامه دارد - سورنا بورس

عبداله مکاری فرجی افزود: افزایش قیمت مسکن ناشی از گرانی مصالح ساختمانی است که بر رکود بازار مسکن تاثیر می‌گذارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: بیشتر مشارکت‌های ساختمانی متوقف شده است و برای قراردادهای نوشته‌شده نیز پروانه صادر نمی‌شود و مشخص نیست شهرداری چه تصمیمی دارد. مقامات شهرداری تهران گفته‌اند «اداره شهر با فروش تراکم دیگر امکان‌پذیر نیست» و ممکن است نرخ تراکم را دوباره افزایش دهند.

فرجی اظهار کرد: اگر شهردار فعلی نرخ تراکم، صدور پروانه و عوارض ساختمان را افزایش دهد حتما بر بازار ساخت‌وساز نیز تاثیرگذار خواهد بود.

مکاری فرجی با اشاره به کنترل قیمت مصالح ادامه داد: با کنترل قیمت مصالح، عرضه و تقاضا در بازار همخوانی خواهد داشت و اگر تعاونی‌ها ساختمان‌ها را به موقع تحویل دهند، افزایش قیمت زیادی را نخواهیم داشت و بازار خرید و فروش نیز رونق خواهد گرفت.

نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک، معاملات مسکن در مهر و آبان را در مقایسه با دوره مشابه پارسال همراه با رکود دانست و گفت: طبق آمار سامانه املاک، معاملات با کاهش همراه بوده است و همچنان در رکود به سر می‌بریم.

وی بیشترین معاملات در بخش خرید و فروش را مربوط به مناطق جنوبی شهر بیان کرد و ادامه داد: منطقه ۴ و نیز مناطق جنوبی شهر، بیشترین خرید و فروش را دارند و املاک در دامنه قیمتی ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی معامله می‌شود؛ املاک و معاملات بیشتر از این نرخ، در رکود به سر می‌برد.

مکاری فرجی گفت: معاملات در املاک اجاره‌ای نیز بستگی به وسع و توان مشتریان دارد و شامل منطقه خاصی نمی‌شود البته اجاره‌ بهای املاک با ۲۰ درصد رشد همراه بوده است.

 

منبع: صدا و سیما

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 237 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 30 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.