سورنا بورس رشد 14.9 درصدی شاخص کل بورس در هشت‌ماهه امسال - سورنا بورس

شاخص کل بورس از نیمه دوم امسال روند رو به رشد خود را شدت بخشیده به شکلی که در هشت‌ماهه امسال ۱۴٫۹ درصد و نسبت به هشت‌ماهه پارسال ۱۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بازار سرمایه در پایان آبان‌ماه به رقم ۸۸ هزار و ۷۷۵ واحد رسید و بنا بر آخرین اطلاعاتی که بانک مرکزی از وضعیت بورس منتشر کرده، با وجود این رشد، شاخص مالی در هشت‌ماهه امسال ۱٫۵ درصد و نسبت به هشت‌ماهه پارسال ۱۵٫۲ درصد کاهش یافته است.

این آمار بیان‌گر آن است که شاخص صنعت با ثبت عدد ۷۷ هزار و ۷۲۴ واحدی در هشت‌ماهه امسال ۱۷٫۶ درصد و نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶٫۹ درصد رشد یافته است؛ شاخص ۵۰ شرکت برتر بورسی نیز رشد ۱۹٫۲ درصدی را در هشت‌ماهه امسال نشان می‌دهد که در مقایسه با هشت‌ماهه سال گذشته ۱۶٫۴ درصد بهبود داشته است.

با این اوصاف ارزش معاملات سهام در هشت‌ماهه امسال به رقم ۳۱۱ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال و تعداد سهام معامله شده به ۱۳۶ میلیارد و ۳۴۹ میلیون سهم رسیده است که هر دو شاخص روند کاهشی نسبت به هشت‌ماهه پارسال داشته اند اما تعداد شرکت‌های درج شده در بورس با رشد ۰٫۳ درصدی در ابتدای امسال به ۳۲۶ شرکت رسیده است.

انتشار اوراق مشارکت

آمارها نشان می‌دهد که وزارت امور اقتصادی و دارایی برای اجرای طرح‌های دولت از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه در مجموع ۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر کرده که از این میزان ۴۴ هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال آن به فروش رفته است.

همچنین شهرداری‌های شیراز و اصفهان نیز در مجموع در این مدت ۶۵۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های قطار شهری منتشر کرده‌اند که ۶۴۵۸ میلیارد ریال آن فروخته شده است.

 

منبع: ایرنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 68 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 31 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.