سورنا بورس رشد 10 درصدی دارایی‌ها در بازار طلا و دلار / عملکرد بورس در یک سال اخیر چگونه بود؟ - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی عملکرد بازارها در مرداد ماه از رخ دادن اتفاقی در بورس خبر می‌دهد که در یک سال اخیر بی‌سابقه بوده است. بورس با افت مواجه شده اما بازارهای طلا و ارز سرعت رشد کمتری را تجربه کرده‌اند.

بورس

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل از ابتدای مرداد ماه تا پایان آن معادل ۸٫۲ درصد رشد داشته، این در حالی است که بورس در تیر ماه بیشترین بازدهی را طی یک سال اخیر ثبت کرده است.

شاخص کل بازار بورس در این ماه حدود ۱۵۹ هزار واحد افت کرد و از سطع یک میلیون و ۹۱۶ هزار واحد پیش از شروع مرداد ماه تا سطح یک میلیون و ۷۵۷ هزار واحدی در پایان ماه پایین آمد.

بالاترین سطح شاخص در روز ۱۹ مرداد ماه با قرار گرفتن روی سطح دو میلیون و ۷۹ هزار واحدی ثبت شد و کمترین سطح آن نیز به آخرین روز کاری بازار در مرداد برمی‌گردد که همان یک میلیون و ۷۵۷ هزار واحدی است.

بررسی بازدهی ماهانه بازار سرمایه در یک سال گذشته(از شهریور ماه سال ۹۸ تا مرداد ماه سال ۹۹) نشان می‌دهد که تنها در دو ماه شاخص افت داشته است، بازدهی بورس در آبان ماه سال گذشته منفی یک درصد ثبت شده و در مرداد ماه امسال نیز با ثبت بازدهی منفی هشت درصدی بیشترین افت یک سال اخیر برای این بازار رقم خورده است.

بازدهی بازارها از شهریور ماه ۹۸ تا مرداد ماه ۹۹٫

طلا

در نقطه مقابل بورس، بازار طلا قرار دارد که در صدر جدول بازدهی ماهانه قرار دارد.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، هر گرم طلای ۱۸ عیار در پنجمین ماه امسال افزایش قیمت ۱۰۲ هزار تومانی داشته که از رشد ۱۰٫۷ درصدی در این بازار حکایت دارد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار پیش از آغاز به کار بازارها در مرداد ماه ۹۵۰ هزار تومان بود که کمترین نرخ ثبت شده آن در یک ماه اخیر است، اما در اواسط ماه تا سطح یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان افزایش قیمت یافت که بالاترین نرخ شده این فلز گرانبها در مرداد ماه است.

آخرین نرخ ثبت شده معامله طلا نیز یک میلیون و ۵۲ هزار تومان مربوط به روز ۳۰ مرداد است.

بازدهی بازارهای مالی در مرداد ماه سال ۹۹

دلار

شاخص بازار ارز طی یک ماه اخیر در یک محدوده نوسان داشت که کمترین نرخ آن ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان در هفته اول و بیشترین نرخ آن ۲۳ هزار تومان در اوایط مرداد ماه به ثبت رسیده است.

صرافی ملی آخرین نرخ دلار در تیر ماه ۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرد اما این شاخص بازار ارز در مرداد ماه حدود دو هزار تومان افزایش قیمت یافت.

این صرافی همچنین قیمت دلار را در آخرین روز کاری یعنی ۳۰ مرداد ماه ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد که نشان می‌دهد دارایی‌هایی که در بازار ارز وجود دارند در یک ماه اخیر رشد ۱۰ درصدی کرده‌اند.

سکه

سکه، دیگر فلز ارزشمند نیز نصف دلار و طلا رشد کرد.

اگر چه سکه در مرداد ماه تا سطح ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رشد کرد اما با توجه به افت بازارها نیمه دوم ماه، در نهایت میزان افزایش قیمت برای هر عدد سکه ۵۲۰ هزار تومان ثبت شد.

قیمت سکه در آخرین روز تیر ماه ۱۰ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان بود که در دومین ماه تابستان با رشد ۵۲۰ هزار تومانی و بازدهی پنج درصدی در پایان مرداد ماه به سرمایه‌گذاران بازار سکه رسید.

آخرین نرخ سکه در مرداد ماه نیز ۱۰ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان ثبت شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 95 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 23 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها