سورنا بورس رشد ۷۵ درصدی معاملات اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، در سومین هفته معاملاتی خرداد امسال تعداد ۳ هزار و ۶۳۰ میلیون ورقه در ۱۳۴ هزار دفعه در بازارهای فرابورس ایران دادوستد شد که ارزش آن ۶ هزار و ۷۷۷ میلیارد ریال بود تا به این ترتیب حجم معاملات در مقایسه با هفته پیشین با رشد ۲۷۲ درصدی و تعداد دفعات معاملات و ارزش آن افزایش ۳۴ و ۴۶ درصدی را تجربه کند.

در میان بازارهای فرابورس ایران نیز در این مدت بازارهای اول، پایه و ابزارهای نوین مالی با افزایش حجم معاملات تا سقف حداکثر ۲۵۹ درصد روبه‌رو شدند، رشد ارزش معاملات را نیز بازارهای اول، دوم و پایه تا سطح حداکثر ۲۲۰ درصد کسب کردند.

در این میان بازار ابزارهای نوین مالی هم در هفته گذشته در حالی معامله ۲۲ میلیون ورقه به ارزش ۲ هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال را تجربه کرد که اوراق بدهی افت ۳۵ درصدی حجم و ارزش معامله را در این بازار شاهد بود و در مقابل صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن با رشد قابل ملاحظه معاملات روبه‌رو شدند.

همچنین اوراق بدهی به تعداد ۱٫۹ میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به میزان ۲۰ میلیون ورقه به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال و در نهایت اوراق تسه به تعداد ۴۰۰ هزار ورقه به ارزش ۳۱۲ میلیارد ریال در هفته گذشته معامله شدند و به ترتیب اوراق بدهی افت ۳۵ درصدی حجم و ارزش معاملات و در مقابل ETFها و اوراق تسه افزایش بیش از ۷۵ درصدی حجم و ارزش دادوستدها را تجربه کردند.

از سوی دیگر ارزش معاملات خرد بازار سهام شامل معاملات بازارهای اول، دوم، پایه، مشتقه و SME به یک‌هزار و ۹۸۶ میلیارد ریال رسید که از این میزان گروه فلزات اساسی سهم ۱۴ درصدی معادل ۲۸۷ میلیارد ریالی را از آن خود کرد. پس از آن گروه انبوه‌سازی و محصولات شیمیایی با ارزش معاملاتی به میزان ۲۶۶ و ۱۷۸ میلیارد ریال به ترتیب سهم ۱۳ و ۹ درصدی را از ارزش کل معاملات به دست آوردند و در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

بر پایه این گزارش؛ شاخص کل فرابورس ایران نیز در پایان هفته معاملاتی گذشته با رشد محدود ۰٫۲ درصدی همراه شد و آیفکس روز چهارشنبه در ارتفاع ۹۰۲٫۴ واحدی قرار گرفت.

گفتنی است از ابتدای سال تاکنون بازدهی آیفکس به ۳٫۱ درصد رسیده است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 386 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 18 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.