سورنا بورس رشد ۲.۶ درصدی شاخص فرابورس در هفته گذشته - سورنا بورس

در هفته‌ای که گذشت دادوستد دو هزار و ۱۵۴ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۹ هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال در فرابورس ایران رقم خورد که حجم و ارزش مبادلات نسبت به هفته قبل‌تر به ترتیب ۶۸ و ۱٫۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش سورنا بورس، در میان بازارهای فرابورس ایران هم در این مدت حجم و هم ارزش بازارهای اول و دوم افزایش یافت و در بازار پایه نیز در حالی حجم دادوستدها ۱۰۲ درصد رشد کرد که ارزش مبادلات در این بازار با رشد ناچیز ۲ درصدی مواجه شد.

بدین ترتیب در هفته‌ای که گذشت بازارهای اول و دوم در مجموع میزبان نقل‌وانتقال ۷۷۹ میلیون سهم به ارزش بیش از یک هزار و پانصد میلیارد ریال بودند.

در تابلوهای مبادلاتی بازار پایه نیز دست به دست شدن یک هزار و ۳۴۳ میلیون سهم ثبت شد که این حجم از دادوستدها ارزش ۷۷۵ میلیارد ریالی رارقم زد.

در این میان مبادلات تابلو «پایه ب» رشد ۱۲۶ و ۲۵ درصدی را در حجم و ارزش به همراه داشت اما تابلوهای «پایه الف» و «پایه ج» با افت حجم و ارزش مبادلاتی مواجه شدند.

از سوی دیگر معامله‌گران در بازار ابزارهای نوین مالی ۳۱ میلیون ورقه را به ارزش افزون بر ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال دست به دست کردند که در پی افت و رشد ۴ درصدی در حجم و ارزش مبادلات، میزان این دادوستدها نسبت به هفته گذشته چندان تغییر نکرد. در این بازار، ۷ میلیون ورقه بدهی به ارزش ۶ هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال، ۲۳ میلیون ETF به ارزش ۳۵۸ میلیارد ریال و ۴/. ورقه تسهیلات مسکن به ارزش ۲۹۶ میلیارد ریال نقل‌وانتقال یافت.

نگاهی به ارزش معاملات خرد بازار سهام نیز در هفته گذشه حاکی از آن است که گروه محصولات شیمیایی با در اختیار گرفتن ۱۶ درصد از ارزش کل معاملات خرد در جایگاه نخست قرار گرفته و گروه‌های فلزات اساسی، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات نیز به ترتیب جایگاه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در مجموع ارزش مبادلات خرد بازار سهام شامل معاملات بازارهای اول، دوم، پایه، اختیار معامله خرید و فروش و SME هم در هفته گذشته به ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال رسید.

این گزارش می‌افزاید:‌ شاخص کل فرابورس نیز در هفته منتهی به ۲۸ اردیبهشت‌ماه با ۲٫۶ درصد رشد در ارتفاع ۱۰۹۷ واحدی قرار گرفت و بدین ترتیب بازدهی خود را از آغاز این ماه به ۳٫۲ درصد رساند.

 

منبع: تسنیم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 120 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.