سورنا بورس رشد ۲۸ درصدی شاخص بورس از ابتدای امسال - سورنا بورس

در هفته پایانی دی‌ماه امسال حجم معاملات در بورس اوراق بهادار تهران ۵۰۹۴ میلیون سهم و ارزش آن ۱۱۵۹۵ میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۴ درصد افزایش و ۲ درصد کاهش داشته است. ارزش بورس اوراق بهادار تهران نیز در این مدت به عدد ۳۸۴۵۷۹۴ میلیارد ریال رسید که ۲٫۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، این گزارش می‌افزاید: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران هم در هفته‌ای که گذشت به عدد ۹۸۹۲۴ واحد رسید که ۲۷۳۸ واحد افزایش داشته است.

این در حالی است که از ابتدای امسال تا کنون شاخص کل بورس با ۲۸٫۱ درصد افزایش به رقم ۹۸۹۲۳ واحد رسیده و شاخص کل هم وزن با ۱۰٫۹ درصد افزایش عدد ۱۷۴۴۰ واحد را تجربه کرده است.

همچنین در هفته گذشته سه صنعت «استخراج کانه‌های فلزی» با ۲۱٫۴ درصد، «فلزات اساسی» با ۱۵ درصد و «محصولات شیمیایی» با ۱۲٫۶ درصد بیشترین ارزش و «استخراج کانه‌های فلزی» با ۱۹٫۹ درصد، «سایر واسطه‌گری‌های مالی» با ۱۶٫۳ درصد و «خودرو و ساخت قطعات» با ۱۳٫۶ درصد بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

بر این اساس در ۳۰ روز گذشته نیز گروه «فعالیت‌های کمکی نهادهای واسط مالی» با بازدهی ۲۳٫۹ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت «استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف» هم با افت ۱۴٫۵ درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.

همچنین در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس‌های بین‌المللی نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس عربستان صعودی با رشد ۳٫۳ درصدی بیشترین بازدهی، شاخص بورس آلما با افت ۰٫۷ درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

منبع: تسنیم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 127 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 31 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.