سورنا بورس دولت برای بازسازی منازل خسارت‌دیده از زلزله کمک بلاعوض اعطا خواهد کرد - سورنا بورس

رئیس‌جمهور در اجتماع مردم شهرستان سرپل ذهاب ضمن تسلیت به خانواده‌هایی که عزیزان خود را در حادثه زلزله از دست داده‌اند و آرزوی شفای عاجل برای آسیب‌دیدگان، گفت: دولت برای بازسازی منازل و کمک به زندگی آسیب‌دیدگان و کسانی که منازل آنها در این حادثه در شهر و یا روستا دچار خسارت شده، کمک بلاعوض و وام بلندمدت اعطا خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی روز سه‌شنبه در این دیدار با قدردانی از مردم استان کرمانشاه و سراسر ایران که در این حادثه همچون همیشه در کنار هم بوده و به یاری یکدیگر پرداختند، اظهار داشت: باید همچنین از تلاش‌های نیروهای امدادرسان و نیروهای مسلح برای کمک و امدادرسانی به زلزله‌زدگان قدردانی کرد. دولت همه امکانات خود را برای کاهش سریع مشکلات مردم بسیج کرده است.

روحانی با اشاره به نیاز مردم به چادر و امکانات زندگی موقت در مناطق زلزله‌زده، گفت: عصر امروز ستاد بحران در کرمانشاه تشکیل و بودجه لازم برای بازسازی و جبران خسارت‌های واردشده به مردم اختصاص داده خواهد شد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام توان خود را برای بازسازی منازل مردم به کار خواهد گرفت و همه دستگاه‌های مسئول نیز این بنیاد را کمک خواهند کرد.

روحانی با اشاره به اینکه حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل و طوفان آزمایش الهی برای بندگان در مسیر یاری و کمک به همنوعان است، افزود: دولت تلاش می‌کند در این آزمایش موفق باشد، کما اینکه از ساعت‌های اولیه وقوع این حادثه تلاش ما بر حل مشکل مردم بوده و همه دستگاه‌ها و مسئولین در این راستا بسیج شده‌اند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه به طور مستمر روند امدادرسانی و جبران خسارات مردم این منطقه را پیگیری خواهد کرد، ادامه داد: بیمارستان‌های تهران، کرمانشاه و استان‌های معین برای ارائه خدمات درمانی فوری به مصدومان این حادثه بسیج هستند.

روحانی با اشاره به اینکه در این حادثه برخی ساختمان‌هایی که به صورت تعاونی و دولتی ساخته شده و از عمر احداث آنها زمان کمی می‌گذرد، تخریب و دچار حادثه شده‌اند، گفت: باید اشکالات و کاستی‌های موجود در ساخت این بناها بررسی شود و دولت مطمئنا این مسائل را دنبال کرده و مقصران را شناسایی و به مردم معرفی خواهد کرد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت مردم را تنها نمی‌گذارد و ما به عنوان خادم مردم در کنارتان خواهیم بود.

دکتر روحانی گفت: ۱۱ هزار خانه روستایی و حدود ۴۵۰۰ خانه شهری در این زلزله تخریب شده و نیاز به ساخت ۳۰ هزار مسکن جدید داریم.

 

منبع: ایسنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 211 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 2 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.