سورنا بورس در حوزه مسکن بخش خصوصی مورد بی‌توجهی قرار گرفته است - سورنا بورس

اسفندیار سلطانی با اشاره به موضوع قانون نمایی و تفاوت آن با قانون، گفت: قانون ساماندهی مسکن که در سال ۱۳۸۷ تدوین ابلاغ شده است، در حال حاضر یکی از کامل‌تری و جامع‌ترین قوانین موجود در این حوزه به شمار می‌رود.

به گزارش سورنا بورس، وی همچنین در ادامه افزود: متاسفانه طرح مسکن ۹۹ ساله امروزه بر خلاف طرح اصلی خود به مسکن مهر مبدل شد.

عضو هیات مدیره کانون انبوه سازان کشور با اشاره به موضوع مسکن‌های اجاره‌ای در کشور، عنوان کرد: امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا خانه‌هایی با متراژ ۴۰ تا ۵۰ متری به صورت اجاره در اختیار افراد و به ویژه زوج‌های جوان قرار می‌گیرند، به طوری که جوانان در ابتدای زندگی خود آرامش کافی از موضوع مسکن داشته باشند؛ در حالی که این موضوع با دستور وزیر مسکن قبلی اجرایی نشده و منحل شد.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: بر اساس قانون دولت موظف است تا در هر سال بین ۱۱ تا ۱۳ درصد از کل بودجه‌های عمرانی کشور را به موضوع مسکن تخصیص دهد؛ به طوری که شوراهای هر شهر در بافت‌های فرسوده حداقل دو طبقه پاداش ارائه دهند، به طوری که امر ساختمان سازی را در آن مناطق تسهیل ببخشند.

اسفندیار سلطانی با اشاره به این که در حال حاضر بسیاری از زمین‌های بافت‌های فرسوده کشور در اختیار مردم است، اظهار داشت: متاسفانه دولت اعتبار مطلوبی را به بخش خصوصی به عنوان تولید کننده و عرضه کننده مسکن نداده است.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: بدون شک تمامی اعمالی که امروزه در راستای تسهیل و ساماندهی بافت فرسوده در کشور انجام می‌شود تا حدود ۱۵ سال آینده به بافت‌های فرسوده مبدل خواهند شد، چرا که هر فرد امروزه نسبت به قدرت نفوذ خود می‌تواند در یک محله با محدودیت‌های طبقاتی ساختمانی، ساختمان خود را بسازد؛ در حالی که زیر ساخت آن محله افزایش یا گسترش نیافته است.

 

منبع: رادیو گفت‌وگو

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 280 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 18 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.