سورنا بورس ثبات در بازارهای رقیب قیمت مسکن را تعیین می‌کند - سورنا بورس

حامد مظاهریان درباره وضع بازار مسکن در سال ۹۷ گفت: به دلیل اینکه برای ساخت مسکن نیروی انسانی، فناوری و زمین در کشور بومی است تحولات بیرونی تاثیری در بازار مسکن نخواهد گذاشت و بازارهای رقیب داخلی می‌تواند در این بازار نقش داشته باشد.

به گزارش سورنا بورس، وی بیان کرد: در ۳ ماه آخر سال گذشته نشانه‌های خوبی در بازار مسکن را شاهد بودیم و تعداد مبایعه نامه‌ها افزایش یافته است.

مظاهریان تاکید کرد: شاخص‌هایی از جمله تورم، نرخ سود بانکی و بازارهای موازی در قیمت مسکن دخیل هستند و ما منتظرهستیم تا بازارهای موازی به ثبات برسند و بعد برای سال ۹۷ این بازار را پیش بینی کنیم.

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخشی از بازار مسکن بازار اقتصادی تلقی می‌شود گفت: ورود به این بازار نوعی سرمایه گذاری است و اگرسرمایه گذار احساس کند در بازار دیگری سود بیشتری نصیبش می‌شود دران بازار سرمایه گذاری می‌کند.

وی بیان کرد: با اتفاقاتی که در بازارهای موازی صورت می‌گیرد انتظار داریم بازار مسکن هم از خود واکنش نشان دهد.

مظاهریان درباره آیین نامه جدید نظام مهندسی و اجرایی نشدن این آیین نامه ازجانب نظام مهندسی استانها گفت: اکنون این آیین نامه اجرا می‌شود و مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: نظام مهندسی ساختمان مجموعه‌ای از قوانین ساختمان است و از درون تغییراتی را تجربه می‌کند و فضای گفتمانی خوبی در جریان است.

وی افزود: امیدواریم که نتیجه اصلاحات در مجموعه نظام مهندسی ساختمان به بهبود ارائه خدمات به مردم منتقل شود.

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی افزود: این آیین نامه در مرحله اجرایی شدن است و در ۳ بخش است.

مظاهریان تاکید کرد: افرادی که تعارض منافع دارند خدمات مهندسی نباید داشته باشند و در حقیقت مالکین و کارفرمایان حق انتخاب مهندس ناظر را داشته باشند و همچنین شهرداری‌ها به عنوان مسئول کنترل ساختمان، بازرسی برای نظارت داشته باشند.

وی افزود: مجموعه اقدامات اصلاح بزرگی در نظام ساخت و ساز تلقی می‌شود.

 

منبع: صداوسیما

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 296 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 20 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.