سورنا بورس تسریع خدمات ثبتی در بازار سرمایه - سورنا بورس

در نشست مشترک مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، راهکارهای سرعت‌‌بخشی به خدمات ثبتی مورد نیاز بازار سرمایه و تبادل اطلاعات فیمابین دو نهاد حاکمیتی بررسی شد.

در این نشست، ابتدا رییس‌ سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تشکر از همکاری‌های سازنده و مستمر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به زمینه‌های همکاری‌های بیشتر اشاره کرد و گفت: بهبود خدمت‌رسانی دو مجموعه و تسریع در انجام وظایف قانونی در حوزه‌ زیرساخت‌های ارتباطی از اولویت‌ها و زمینه‌های مشترک همکاری دو سازمان است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بازار سرمایه، دکتر شاپور محمدی درباره دیگر زمینه‌های همکاری افزود: اجرای تکالیف قانونی سازمان بورس از جمله نحوه اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل‌ و چهارم، تسهیل فرآیند تاسیس شرکت‌ها و دارایی‌های مرتبط با مالکیت معنوی، فکری و معاملات آن‌ها از دیگر زمینه‌های همکاری‌های مشترک طرفین است، البته در حوزه‌های عملیاتی و اداری نیز بایستی برای تسهیل و تسریع در ثبت و آگهی صورت‌جلسات تعاملات به نحو مطلوب صورت پذیرد.

به گفته دبیر شورای عالی بورس همکاری نزدیک‌تر و سریع‌‌تر دو نهاد در مورد اجرای احکام داوری و انضابطی بازار سرمایه از دیگر زمینه‌های تعامل طرفین خواهد بود.

وی ادامه داد: در جهت ارتقای خدمت‌رسانی و انجام تکالیف قانونی می‌بایست دوره‌های مشترک آموزشی و تبادل تجربیات سازمان بورس با مجموعه‌های ثبتی قوه قضائیه طراحی شود.

در این نشست، احمد تویسرکانی ضمن استقبال از ابتکارات و پیشنهادات رییس سازمان بورس گفت: همکاری‌ها و خدمات مورد درخواست سازمان بورس جنبه‌های مختلفی دارد که بیشتر موضوعات از طریق تشکیل کارگروه مشترک قابل پیگیری است.

وی با تأکید بر اینکه دو نهاد در جهت بهبود فضای کسب‌و‌کار و تسریع در ارائه خدمات همکاری بیشتری خواهند کرد، گفت: رعایت قوانین و مقررات بورس در مزایده‌ها و اجرای احکام در کنار رفع مشکل ثبت شرکت‌ها و همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری به طور قطع مورد نظر این سازمان است.

این مقام مسوول ضمن پیشنهاد تشکیل کارگروه تخصصی مشترک با هدف پیگیری تفاهمات جلسات، تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای پیشبرد اهداف و زمینه‌های همکاری مشترک مبنی بر تسهیل و تسریع  فرآیند خدمات ثبتی به فعالان بازار سرمایه، آمادگی کامل دارد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 72 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 14 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها