سورنا بورس تحلیل تکنیکال دو نماد بورسی | نماد پرحاشیه کرمان در مسیر صعود؟ | فملی چه خواهد شد؟ - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، امروز به درخواست کاربران سایت سورنا بورس دو نماد کرمان و فملی به لحاظ تکنیکالی مورد بررسی قرار گرفتند تا روند آن‌ها در روز‌های آینده بورس مورد بررسی قرار گیرد.  

این تحلیل به هیچ عنوان سیگنالی برای خرید و فروش کرمان و فملی نیست و تنها یک پیش بینی از روند آینده آن‌ها است.  

کرمان صعود خواهد کرد؟

کرمان در دو سال گذشته درون یک روند نزولی بصورت یک ۵ موجی abcde اصلاح کرده است. به نظر می‌آید که موج پنجم ساختار اصلاحی در حال تکمیل است و با این حساب می‌شود گفت که قیمت آماده رشد و آغاز یک روند صعودی حداقل در کوتاه مدت است.

سهم در میان مدت موفق به حفظ روند صعودی در اندیکاتور RSI شده است که این موضوع در کنار افت بیشتر قیمت طی هفته‌های گذشته باعث شده است که یک واگرایی مثبت میان نمودار قیمت و اندیکاتور RSI ایجاد شود.

تارگت اول سهم در کوتاه مدت روی مقاومت داینامیک خط روند نزولی در ۹۰ تومان است و پس از آن امکان رشد تا ۱۶۰ تومان در فیبوی ۰.۲۳ اصلاح اخیر را نیز دارد، اما قبل از آن قیمت باید از سد خط روند نزولی عبور کند.

حد ضرر سهم روی حمایت ۷۰ تومانی قرار دارد که با توجه به تارگت‌های بالا باید گفت که نسبت R/R سهم بسیار مناسب ارزیابی شود.

خلاصه تحلیل تکنیکال کرمان

حمایت اول: ۷۰ تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
نوع الگو: الگوی اصلاحی abcde
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI همچنان ادامه دارد
واگرایی: واگرایی مثبت میان نمودار قیمت و RSI
مقاومت اول: ۹۰ تومان
مقاومت دوم: ۱۶۰ تومان

فملی ۷۶۰ تومان را خواهد دید؟

فملی در هفته‌های گذشته با حمایت بازار موفق شد دوباره از کف خط روند صعودی خود به بالای ۷۰۰ تومان برگردد. در روز‌های گذشته قیمت دوباره وارد اصلاح شده است تا بعد از اندکی استراحت قیمت دوباره به روند صعودی خود بازگردد. قیمت سهم از انتهای سال ۹۹ درون یک روند صعودی با شیب رشد ملایم قرار دارد. هرگاه قیمت به محدوده‌ حمایتی خط روند صعودی نزدیک می‌شود بلافاصله با واکنش مثبت مواجه می‌گردد.

از سویی دیگر همین روند صعودی را نیز در اندیکاتور RSI مشاهده می‌کنیم. اخیرا قیمت دوباره به مقاومت هندسی خود در نزدیکی فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر روی ۷۳۰ تومان قرار گرفته است که البته تارگت سهم روی فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر در ۷۶۰ تومان قرار دارد. از طرفی دیگر محدوده‌ حمایتی ۶۳۰ تومان روی خط روند صعودی حمایت جدی سهم محسوب می‌شود.

فملی در میان مدت و افق یکساله می‌تواند از فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر در ۷۶۰ تومان نیز عبور کند که در این صورت تارگت بعدی سهم روی اوج تاریخی خود در ۹۴۰ تومان قرار دارد. پس با توجه به تارگت‌های سهم در مقابل محدوده‌ی حمایتی سهم می‌شود نتیجه گرفت که نسبت R/R سهم مناسب ارزیابی می‌شود.

خلاصه تحلیل تکنیکال فملی

حمایت اول: ۶۳۰ تومان
حمایت دوم: ۶۰۰ تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI همچنان محفوظ است
مقاومت اول: ۷۶۰ تومان
مقاومت دوم: ۹۴۰ تومان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 14 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها