سورنا بورس تحلیل تکنیکال دو نماد بورسی | اهداف قیمتی حفاری و گشان کجاست؟ - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، امروز ۲۱ دی ۱۴۰۰ برخی از کاربران سایت سورنا بورس درخواست تحلیل دو نماد حفاری و گشان را داشتند. از این رو این دو نماد به لحاظ تکنیکالی مورد بررسی قرار گرفتند تا روند روز‌های آینده این دو سهم پیش بینی شود.  

توجه شود که این تنها یک تحلیل است و اصلا سیگنالی برای خرید یا فروش این دو سهم نمی‌باشد.  

تحلیل تکنیکال حفاری

حفاری از سال ۹۷ وارد یک روند صعودی به صورت یک ۵ موجی شده است. اخیرا و طی یک سال گذشته سهم درون یک ساختار اصلاحی بصورت abcde در حال اصلاح بوده است. به نظر می‌آید به تازگی سهم در نزدیکی کف کانال صعودی چند ساله خود شاخه e از ساختار اصلاحی را کامل کرده است.

اگر فرض کنیم سناریوی گفته شده درست باشد، انتظار می‌رود که قیمت در اولین فرصت تا فیبوی ۰.۲۳ اصلاح اخیر در ۵۴۰ تومان رشد کند و بعد از آن قیمت در گام دوم می‌تواند تا ۷۱۰ تومان نیز رشد کند.

تحلیل تکنیکال گشان

گشان در مدت دو سال گذشته اصلاح عمیقی داشته است. اما سهم در کوتاه مدت در حال اصلاح با یک شیب ملایم درون کانال نزولی بوده که هر بار قیمت به کف و یا سقف کانال نزولی رسیده با واکنش مثبت و منفی بازار همراه بوده است. اکنون قیمت در محدوده‌ کم ریسکی قرار دارد بطوری که به نظر می‌رسد اصلاح سهم در شاخه c از کارکشن دو ساله کم کم دارد به پایان می‌رسد. اگر قیمت موفق به تکمیل و تثبیت درون کانال شود، می‌توان اهداف قیمتی بالاتری را برای سهم متصور بود. اهداف قیمتی سهم در میان مدت می‌تواند در محدوده‌ی ۲۳۰۰ تومان تا ۳۹۰۰ تومان روی فیبوی ۰.۲۳ اصلاح اخیر قرار گیرد.

روند صعودی در اندیکاتور RSI همچنان ادامه دارد، اما ظهور نشانه‌هایی از برگشت روند در اندیکاتور RSI ممکن است در کوتاه مدت باعث تقویت روند صعودی در نمودار قیمت شود. واگرایی مثبت شکل گرفته میان نمودار قیمت و اندیکاتور RSI به صعود احتمالی قیمت کمک می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 130 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 13 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها