سورنا بورس تحلیل تکنیکال دو نماد بورسی | اهداف قیمتی فملی کجاست؟ - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، امروز چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ دو سهم فملی و واتی به لحاظ تکنیکالی مورد بررسی قرار گرفتند تا روند احتمالی آن‌ها در روز‌های آتی بورس مورد بررسی قرار گیرد. این دو نماد چه خواهند شد؟

شایان ذکر است که این تحلیل به هیچ عنوان سیگنالی برای خرید و فروش دو سهم فملی و واتی نیست و صرفا یک پیش بینی از روند آتی این دو سهم است.  

تحلیل تکنیکال واتی

واتی در طول دو سال گذشته درون یک ساختار اصلاحی بصورت زیگزاگ منظم قرار داشته است. اخیرا قیمت در نزدیکی کف قیمتی ۷۰۰ تومان موفق به تثبیت شده بود. با شکست خط روند نزولی کوتاه مدتی در اندیکاتور RSI و پس از آن در نمودار قیمت، شرایط برای رشد سهم در کوتاه مدت فراهم شده است. اما در میان مدت هنوز قیمت با خط روند نزولی فاصله دارد و این وضعیت می‌تواند شرایط قیمتی را برای یک رشد ۱۰ درصدی دیگر فراهم کند تا اینکه قیمت در محدوده‌ی ۱۰۰۰ تومان با فشار فروش همراه شود.

با توجه به حد سود اعلامی و کف قیمتی سهم که در محدوده‌ی ۸۵۰ تومان قرار دارد باید گفت که نسبت ریسک به ریوارد سهم مناسب ارزیابی می‌شود.

خلاصه تحلیل تکنیکال واتی

حمایت اول: ۸۵۰ تومان
حمایت دوم: ۷۵۰ تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
نوع الگو: الکوی اصلاح ABC
وضعیت اندیکاتور RSI: روند نزولی RSI شکسته شده است
مقاومت اول: ۱,۰۰۰ تومان
مقاومت دوم: ۱,۲۰۰ تومان

اهداف فملی کجاست؟

فملی طی هفته‌های گذشته با حمایت بازار موفق شد دوباره از کف خط روند صعودی خود به بالای ۷۰۰ تومان برگردد. در روز‌های گذشته بعد از اصلاح جزئی و اندکی استراحت قیمت دوباره موفق شد به روند صعودی خود بازگردد. قیمت سهم از انتهای سال ۹۹ درون یک روند صعودی با شیب رشد ملایم قرار دارد. هرگاه قیمت به محدوده‌ حمایتی خط روند صعودی نزدیک می‌شود بلافاصله با واکنش مثبت مواجه می‌شود. از سویی دیگر همین روند صعودی را نیز در اندیکاتور RSI مشاهده می‌کنیم. اخیرا قیمت دوباره به مقاومت هندسی خود در نزدیکی فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر روی ۷۳۰ تومان قرار گرفته است که البته تارگت سهم روی فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر در ۷۶۰ تومان قرار دارد. از طرفی دیگر محدوده‌ حمایتی ۶۳۰ تومان روی خط روند صعودی حمایت جدی سهم محسوب می‌شود.

فملی در میان مدت و افق یکساله می‌تواند از فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر در ۷۶۰ تومان نیز عبور کند که در این صورت تارگت بعدی سهم روی اوج تاریخی خود در ۹۴۰ تومان قرار دارد. پس با توجه به تارگت‌های سهم در مقابل محدوده‌ حمایتی سهم می‌شود نتیجه گرفت که نسبت R/R سهم مناسب ارزیابی می‌شود.

خلاصه تحلیل تکنیکال فملی

حمایت اول: ۶۸۰ تومان
حمایت دوم: ۶۳۰ تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI همچنان محفوظ است
مقاومت اول: ۷۶۰ تومان
مقاومت دوم: ۹۴۰ تومان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 172 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 16 مارس 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها