سورنا بورس بیداری مسکن از خواب 5 ساله - سورنا بورس

هرسال با شروع تابستان و افزایش تقاضا برای خرید یا اجاره‌بهای ملک شاهد تغییراتی در این بخش هستیم. در تابستان ۹۷ وضعیت مسکن چگونه خواهد بود؟

ایرج رهبر، کارشناس بازار مسکن در گفتگو با سورنا بورس مطرح کرد: تغییراتی که از اردیبهشت ماه در حوزه مسکن اتفاق افتاده باعث جهش‌هایی در قیمت مسکن شده که در برخی از مناطق کمتر و در بعضی از مناطق بیشتر بوده است.
وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که وقایع اخیر بیشتر با هدف سوداگری و افزایش سرمایه رخ داده باشد.

وی افزود: اگر سرمایه‌ای که درحال حاضر در بخش مسکن وجود دارد بستر دیگری برای صرف هزینه پیدا کند این سرمایه به سمت آن منبع جذب خواهد شد و قیمت‌ها کاهش خواهد یافت اگر نه این روند ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: ما از یک دوره رکود پنج ساله گذر کرده‌ایم و معمولا بعد از دوره رکود یک دوره رونق شروع می‌شود که این رونق با افزایش قیمت همراه است.

این کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: بعد از گذر از رکود چون ما نتوانستیم قدرت خرید مردم را افزایش دهیم این رونق آنچنان که باید محسوس نیست و بخش سرمایه و سوداگری بیش از پیش خود را نشان داد و تا مدتی ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اجاره‌بها با خرید ملک نسبت عکس دارد یعنی در سالی که مردم قدرت خرید مسکن را نداشته باشند به دلیل نیاز به سرپناه به سمت اجاره ملک می‌روند و از آنجا که میزان اجاره محدود است وقتی تقاضا برای آن بالا برود قیمت اجاره‌بها هم افزایش خواهد داشت.

رهبر در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در بخش اجاره ملک روند فعلی ادامه داشته باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 216 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.