سورنا بورس بورس می‌تازد /تزریق پول به بازار سهام از سوی حقیقی ها - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، طی هفته جاری و در ۴ روز معاملاتی، شاخص کل بورس ۳۷۰۰۰ واحد معادل ۲٫۲۴ درصد رشد کرد. همچنین شاخص هم وزن ۲۲۰۰۰ واحد معادل ۴٫۳۶ درصد رشد داشت و شاخص فرابورس ۴۷۴ واحد معادل ۲٫۲۵ درصد رشد کرد.

بررسی وضعیت شاخص ها نشان می دهد نمادهای کوچک و متوسط بازار وضعیت بهتری نسبت به نمادهای بزرگ و شاخص ساز داشته اند. نزدیک شدن شاخص هم وزن به سقف تاریخی که در مردادماه سال ۱۳۹۹ ثبت شد هم مورد توجه بازار قرار گرفته است.

در حال حاضر شاخص هم وزن حدود ۱۰-۱۱ هزار واحد با سقف تاریخی خود فاصله دارد و بعید نیست در هفته آینده اعدادی بالاتر از سقف تاریخی خود را هم ببیند.

کاهش ارزش معاملات خرد

این هفته ارزش معاملات خرد هم از نظر مجموع ارزش معاملات هفتگی کاهش داشت، هم از نظر میانگین معاملات روزانه. از آنجا که یکی از روزهای این هفته به دلیل سرمای هوا و با هدف کاهش مصرف سوخت تعطیل شد، طبیعی است که ارزش معاملات کل هفته نسبت به هفته گذشته کاهش داشته باشد، اما از نظر میانگین معاملات روزانه نیز شاهد افت ارزش معاملات بودیم.

در هفته گذشته دو روز ارزش معاملات بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بود و دو روز هم بیش از ۹ هزار میلیارد تومان. اما رکورد ارزش معاملات این هفته مربوط به روز سه شنبه با رقم ۹۷۰۰ میلیارد تومان است.

در روز دوشنبه هم ارزش معاملات ۸۹۰۰ میلیارد تومان بود و در روز چهارشنبه ۸۵۰۰ میلیارد تومان معامله ثبت شد. روز شنبه هم با رقم ۶۸۰۰ میلیارد تومان، کمترین ارزش معاملات این هفته را داشت.

حقیقی ها هنوز پول تزریق می کنند

در این هفته هم تراز ورود و خروج پول حقیقی ها به بازار مثبت بود. از ۴ روز معاملاتی این هفته، در دو روز ورود پول ثبت شد و در دو روز خروج پول اتفاق افتاد.

روز شنبه حقیقی ها ۲۰۰ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند اما روز دوشنبه وضعیت برعکس شد و حقیقی ها با تزریق ۱۰۳۰ میلیارد تومان پول جدید به بازار، رکورد تزریق پول در سال ۱۴۰۱ را شکستند.

روز سه شنبه دوباره حقیقی ها پول از بازار خارج کردند که رقم آن ۲۱۰ میلیارد تومان بود و در نهایت در روز چهارشنبه ۱۶۰ میلیارد تومان پول وارد بازار شد.

خریداران؛ همچنان پرقدرت

خریداران در این هفته در تمام ۴ روز معاملاتی قدرت بیشتری نسبت به فروشندگان داشتند. در روز شنبه شاخص قدرت خریداران حقیقی عدد ۱٫۰۱ را نشان داد که کمترین قدرت خریداران در این هفته بود. اما در روز دوشنبه بالاترین رقم ثبت شد که شاخص قدرت خریداران حقیقی با عدد ۱٫۵۸، به یکی از بالاترین اعداد در سال ۱۴۰۱ رسید.

در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هم شاخص قدرت خریداران حقیقی اعداد ۱٫۲۱ و ۱٫۲۸ را ثبت کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 102 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 19 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها