سورنا بورس بورس در 11 سال اخیر چه تغییراتی داشته است؟ - سورنا بورس

فریبا تاجدینی: وجود بازار سهام توسعه یافته در ارتقای رشد اقتصادی بسیار موثر است. میزان ارزش سهامی که در این بازار توسط فعالان در بازار مورد معامله قرار می‌گیرد از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش سورنا بورس، طبق آمارهای بانک مرکزی طی ۱۱  سال اخیر تعداد سهام معامله شده در بورس اوراق بهادار تهران با رشد ۱۰ برابری مواجه شد.

تعداد سهام مورد معامله با افزایش ۹۷۸ درصدی ، از ۲۳ میلیارد سهم در سال ۱۳۸۶ به ۲۵۰ میلیارد سهم در سال ۱۳۹۶ رسید. بیشترین تعداد سهام مورد معامله به سال ۱۳۹۵ تعلق دارد. سال ۱۳۹۵ با ۲۵۲ میلیارد سهم، با ارزشی حدود ۵٫۳ هزار میلیارد تومان، بیشترین تعداد سهم معامله شده در بورس اوراق بهادار تهران را به خود اختصاص داده است.

سال‌های ۱۳۹۰، ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ با کاهش تعداد سهام معامله شده نسبت به سال قبل از خود مواجه بودند.

ارزش سهام‌ معامله شده طی سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۶ به میزان ۶۴۰ درصد افزایش یافت. ارزش سهام معامله شده از ۷۲۷ میلیارد تومان در سال ۱۳۸۶ به ۵۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ رسید.

سال ۱۳۹۲ با ۹۶ هزار میلیارد تومان بالاترین ارزش سهام معامله شده طی ۱۱ سال اخیر را در اختیار دارد. در سال ۱۳۹۲ با ۲۷۵ درصد رشد طی یک سال، ارزش سهام معامله شده از ۲۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۱ به ۹۶ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ رسید.

در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۲۵۰ میلیارد سهم به ارزشی حدود ۵۳ هزار میلیارد تومان در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 73 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.