سورنا بورس بورس در مرداد ماه عقب نشست / کدام بازار در 5 ماه اول امسال رشد بیشتری کرد؟ - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی عملکرد بازارهای مالی نشان می‌دهد با این که بورس بیشترین بازدهی را داشته اما ریزش‌های شاخص کل در مرداد ماه باعث شده که از سرعت رشد آن کاسته شود و به نوعی به عقب برگردد، این در حالی است که سه بازار دیگر یعنی سکه، طلا و دلار همچنان روی ریل رشد قرار دارند.

از ابتدای فروردین ماه تا پایان مرداد ماه، در میان چهار بازار مالی بورس با ۲۴۳ درصد بیشترین و دلار با ۵۱ درصد کمترین رشد را داشته و بازار سکه و طلا ۱۸ عیار نیز به ترتیب ۸۲ و ۷۴ درصد بازدهی داشته‌اند.

بورس پربازده‌ترین بازار 

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل این بازار در طول پنج ماهه نخست یک میلیون و ۲۴۵ هزار واحد رشد کرده است و از سطح ۵۱۲ واحدی در پایان اسفند ۹۸ به سطح یک میلیون و ۷۵۷ هزار واحدی در پایان مرداد ماه سال ۹۹ رسیده است.

شاخص کل بورس در مرداد ماه تا سطح دو میلیون و ۷۹ هزار واحدی نیز بالا رفت اما در دهه سوم ماه با افتی که متحمل شد پایین‌تر از آخرین سطح شاخص در تیر ماه قرار گرفت.

اگر چه بورس در پنج ماهه نخست سال جاری پربازده‌ترین بازار مالی شد اما از میزان رشد آن در مرداد ماه کاسته شد، در حالی که بازدهی این بازار چهار ماهه ۲۷۴ درصد بوده، در بررسی پنج ماهه با ۳۱ پله افت به ۲۴۳ درصد رسیده است.

بازدهی ۸۲ درصدی در بازار سکه

پس از بورس، سکه پربازده‌ترین بازار پنج ماهه نخست شد و در این مدت چهار میلیون و ۸۸۰ هزار تومان به قیمت آن افزوده شده است.

با استفاده از داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت سکه که در پایان اسفند ماه پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خریدوفروش می‌شد، با رشد ۸۲ درصدی تا پایان مرداد ماه به نرخ ۱۰ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسید.

بازدهی بازارها در پنج ماه نخست سال ۹۹٫

افزایش قیمت ۷۴ درصدی طلا

دیگر فلز گران‌بها یعنی طلای ۱۸ عیار نیز در این پنج ماه به‌ازای هر گرم ۴۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

خریداران طلا که که در پایان اسفند ماه گذشته برای هر گرم طلا ۱۸ عیار حدود ۶۰۲ هزار تومان پرداخت می‌کردند با افزایش قیمت ۴۵۰ هزار تومانی در طول پنج ماهه نخست امسال در پایان مرداد ماه برای خرید یک گرم طلا باید یک میلیون و ۵۲ هزار تومان هزینه می‌کردند.

رشد ۵۱ درصدی دلار

براساس نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، فعالان بازار ارز نیز دلار را ۵۱ درصد گران‌تر خریدوفروش می‌کنند.

آخرین قیمت دلار در سال گذشته ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده که در طول پنج ماه گذشته این شاخص بازار ارز افزایش قیمت هفت هزار و ۶۰۰ تومانی(۵۱ درصدی) داشته است.

صرافی ملی آخرین نرخ دلار را در مرداد ماه امسال ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 449 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 23 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها