سورنا بورس بهای مسکن ۵.۲ درصد رشد کرد - سورنا بورس

بر اساس آمارهای بانک مرکزی، حجم معاملات مسکن در شهر تهران طی سال گذشته ۵٫۴ درصد و بهای مسکن ۵٫۲ درصد افزایش یافت.
به گزارش  روابط عمومی بانک مرکزی، براساس «گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران»، در اسفند ماه سال ۱۳۹۵، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل (بهمن ماه) و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۱٫۶ و ۶٫۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در سال ۱۳۹۵ به ۱۶۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی بالغ شد، که در مقایسه با سال ۱۳۹۴، ۵٫۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۴ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل (بهمن ماه) و ماه مشابه سال قبل به ترتیب به میزان ۱٫۵ و ۵٫۲ درصد افزایش یافته است.

در اسفندماه سال ۱۳۹۵ شاخص کرایه مسکن اجاری نسبت به ماه مشابه سال ۹۴ در شهر تهران ۱۱٫۳ درصد و در کل مناطق شـهری ۴٫۹ درصد رشد داشته است.

ماهیت قراردادهـای اجاره مسکن کـه غالباً یـک سـاله تنظیم می‌شود و نیز اثرپذیری شاخص اجاره‌بهای مسکن از سیاست‌های کنترل و مهار تورم، سبب تغییر متناسب اجاره‌بها بـا تحولات نرخ تورم در کشور شده است.

این گزارش که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، ماهانه توسط اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 384 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 7 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.