سورنا بورس بزرگترین خروج پول حقیقی از بورس در 12 روز اخیر رقم خورد - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس به نقل از اکوایران، در معاملات روز دوشنبه بیست و سوم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۱۰ هزار و ۹۶۸ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۱۷۱ واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با ریزش ۳ هزار و ۱۰ واحدی در سطح ۳۹۸ هزار و ۸۱۵ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۰۵ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۴۱۹ واحد قرار گرفت. 

تداوم خروج پول حقیقی از بورس

در مجموع معاملات دوشنبه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای پنجمین روز متوالی منفی شد و ۶۷۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که بیشترین رقم در ۱۲ روز کاری اخیر است. امروز میزان خروج پول حقیقی نسبت به روز یکشنبه رشد ۱۱۸ درصدی داشته است. 

 بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۷۷ میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نمادهای شبندر (شرکت پالایش نفت بندعباس) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. دو غول خودروساز، خودرو و خساپا، در رتبه‌های بعدی هستند و پس از آن‌ها، بیشترین خروج سرمایه حقیقی به نمادهای شتران، وبملت، فولاد، بپاس، حکشتی و شستا تعلق داشت.    

بورس

نمادهای راهبر بازار 

امروز نمادهای «شبندر»، «فملی» و «کچاد» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند و در مقابل نمادهای «شفن»، «بفجر» و «وامید» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.  

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «فغدیر» و «شگویا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «بساما» و «کاسپین» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و شپنا و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فرابورس و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

ارزش معاملات  

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۷۷ هزار و ۱۶ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۷۰ هزار و ۹۴۵ میلیارد تومان بود که ۹۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.  

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۷۴۵ میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بازار سهام

در معاملات دوشنبه ۶۹ نماد صف خرید داشتند و ۳۵ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با کاهش ۲۸ درصدی به ۱۶۵ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۱۰ درصد افزایش یافت و ۲۴۴ میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم ۴۳ میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد زاگرس (شرکت پتروشیمی زاگرس) با صف‌ خرید ۱۴ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از زاگرس، نمادهای حتوکا (شرکت حمل و نقل توکا) و شاروم (شرکت پتروشیمی ارومیه) بیشترین صف خرید را داشتند. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 58 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 14 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها