سورنا بورس بدعت‌های جدید در بازار مسکن؛ اخذ سکه به جای اجاره - سورنا بورس

محسن حسینی: فصل گرانی برای مستاجرها بار دیگر فرا رسیده است. اگر تا سال گذشته اجاره نشین‌ها اضطراب رسیدن موعد قرار داد و افزایش اجاره‌بها را داشتند، اکنون  این اضطراب به هر روز هفته گسترش پیدا کرده است.

به گزارش سورنا بورس، برخی بنگاه‌های معاملات ملکی بعد از التهابات در بازار دلار و سکه خبر از آشفتگی بازار مسکن و ظهور نوع جدیدی از صاحبخانه‌ها را می‌دهند. صاحبخانه‌هایی که به ازای هر ماه اجاره، درخواست سکه طلا دارند.

یکی از مستاجر‌هایی که در هفته گذشته در منطقه‌ای در شمال غربی تهران در جست‌وجوی واحد آپارتمان مناسب بود به سورنا بورس گفت که با نوع جدیدی از صاحبخانه‌ها روبرو شده است. یکی از متصدیان معاملات ملکی به این مستاجر اعلام کرده بود که صاحبخانه علاوه بر مبلغ ودیعه به عنوان پول پیش، درخواست دو سکه تمام بهار آزادی در ماه دارد.

با توجه به بازار سکه می‌توان نتیجه گرفت که احتمال افزایش بهای اجاره این واحد در تمام روزهای ماه وجود خواهد داشت. در هفته‌های اخیر بازار طلا نیز مانند بازار ارز با نوساناتی روبرو بوده است. این نوسانات موجب شده که توجه‌ها از پول نقد به دلار و سکه معطوف شود. در همین راستا برخی صاحبخانه‌ها درخواست دریافت اجاره بر اساس سکه دارند.

در نمونه‌ای دیگر یکی از مستاجران در منطقه‌ای در مرکز پایتخت با پیشنهاد مشابهی روبرو شده است. یک سکه تمام به ازای هر ماه. در برخی موارد نیز یک سکه تمام به علاوه نیم سکه بهار آزادی نیز به عنوان اجراه بها در نظر گرفته شدند.

یکی از کاربران در شبکه اجتماعی توییتر در واکنش به این موضوع نوشت که اگر به دنبال یافتن خانه‌ای برای اجاره هستید کیسه اشرفی و زرهای جمع‌آوری کرده را حتما همراه داشته باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 311 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 5 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.