سورنا بورس بازار تشنه نقدینگی است - سورنا بورس

در پایان معاملات چهارشنبه ۷ تیرماه ۱۳۹۶ ،شاخص کل بورس ۳۹ واحد افزایش داشت و به رقم ۷۸۷۰۴ واحد رسید. در این راستا، نمادهای فولاد با ۶۱ واحد ، فاسمین با ۷ واحد ، حفاری با ۶ واحد ، بیشترین تاثیر مثبت و فخاس با ۲۳ واحد ، اخابر با ۱۴ واحد ، خودرو با ۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم تقریبی ۸۴ میلیارد تومان رسید.

در بازار فرابورس شاخص کل (آیفکس) ۱۰ واحد افزایش یافت و به رقم ۹۱۰ واحد رسید. ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان رسید.

بیشترین ارزش معاملات امروز به ترتیب متعلق به نمادهای، ثاژن (سخت آژن) با رقم تقریبی ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، بکهنوج (تولید برق ماهتاب کهنوج) با رقم تقریبی ۹ میلیارد تومان، وبیمه (سرمایه گذلری صنعت بیمه) با رقم تقریبی ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، حریل (ریل پرداز سیر) با رقم تقریبی ۳ میلیارد تومان، کیمیا (معدنی کیمیای زنجان گستر) با رقم تقریبی ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، کاما (باما) با رقم تقریبی ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.

در بازار چه خبر بود ؟

بازار سرمایه در حالی همچنان از کمبود شدید نقدینگی رنج می‌برد که در پایان معاملات امروز این بازار، مجموع ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس همراه با معاملات عمده به رقم تاسف‌براگیز ۱۴۴ میلیارد تومان رسید.

گرچه امروز عدد شاخص کل بورس به اندازه ۳۹ واحد مثبت شد، اما بررسی دقیق‌تر در خصوص مثبت بودن عدد شاخص کل نشان می‌دهد که نماد فولاد به تنهایی درحدود ۶۱ واحد شاخص کل بورس را مثبت کرده است.

در ادامه معاملات امروز بازار سرمایه، در گروه استخراج کانه‌های فلزی، افزایش قیمت جهانی روی سبب شد که نمادهای معاملاتی حاضر در این گروه با افزایش تقاضا مواجه شوند.

در این راستا نماد معاملاتی فاسمین (کالسیمین) با حجم معاملات بیش از ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار برگه سهم ودر قیمت ۳۳۸۵ ریال به صف خرید رسید.

همچنین نمادهای معاملاتی کروی (توسعه معادن روی ایران) با حجم معاملات بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار برگه سهم ودر قیمت ۲۱۹۵ ریال، باما (کاما) با حجم معاملات بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار برگه سهم ودر قیمت ۶۵۰۴ ریال، کیمیا با حجم معاملات بیش از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار برگه سهم و در قیمت ۱۲۷۶۸ ریال، فرآور (فرآوری‌موادمعدنی‌ایران‌) با حجم معاملات بیش از ۱ میلیون برگه سهم ودر قیمت ۸۴۹۹ ریال، کبافق (معادن بافق) با حجم معاملات بیش از ۴۸۲ هزار برگه سهم و در قیمت ۱۲۰۹۷ ریال، صف‌های خرید کم حجمی را تشکیل دادند.

در گروه فلزات اساسی، نمادهای معاملاتی فباهنر (مس شهید باهنر) با حجم معاملات بیش از ۱ میلیون و ۸۹ هزار برگه سهم و در قیمت ۳۶۲۶ ریال به صف خرید رسید.

همچنین در این گروه فلوله (لوله و ماشین سازی ایران) در قیمت ۶۴۶۲ ریال صف خرید کم حجمی را تشکیل داد.

در پایان معاملات امروز نمادهای معاملاتی بترانس، برکت، خاذین، بسویچ، قزوین، دفارا، نبروج، سنوین، ثعمرا جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، فنورد با توجه به تعدیل پیش‌بینی درآمد هرسهم، حق تقدم‌های وبشهرح، غشهدح با توجه به پایان مهلت پذیره‌نویسی، چکارن جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده به منظور انتخاب اعضای هیات‌مدیره متوقف شدند.

 

 

منبع: انتخاب

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 378 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 20 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها