سورنا بورس بازار بورس با خروج آمریکا از برجام مثبت شد - سورنا بورس

علی موسوی ادامه داد: بازار، روند خروج آمریکا از برجام و تنش‌های منطقه‌ای بین ایران و اسرائیل را پشت سرگذاشت و همین امر سبب شد که بازار همه اتفاقات منفی را تجربه کند. بطوریکه سطوح قیمت‌ها روند نزولی یافت و فروش توجیه خود را از دست داد.

به گزارش سورنا بورس، موسوی یادآورشد: شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که با دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا و تجهیزات یا سایر نیازهای واقعی، اقدام به ثبت سفارش کردند در چند روز گذشته توانستند حواله خود را ارسال کنند این امر به متقاضی و مصرف کننده واقعی، این اطمینان را می‌دهد که ارز دولتی را تحویل می‌گیرد. تأثیر این اتفاق مثبت در بازار آزاد هم نمود پیدا کرده و هم اکنون دلار از ۷۲۰۰ تومان به کمتر از ۶۳۰۰ تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: بحث تحول ارزی، یکی از موضوعات مهمی پیش روی بانک مرکزی و دولت است که نتیجه آن می‌تواند موجب ادامه دار شدن رشد بازار شود، قرار است جلسه‌ای با موضوع افزایش نرخ ارز دولتی برگزار شود با تحقق این مهم شرکت‌های صادرات محور با نرخ مطلوب‌تری ارز حاصل از صادارات خود را تسعیر می‌کنند.

این تحلیل گر بازار سرمایه افزود: هم اکنون نوسانات دلار کنترل شده و با توجه به حمایت‌های صورت گرفته توسط بازار بورس، شاخص ۵۰۰ واحد رشد کرده است. بطوریکه پیش بینی می‌شود روزهای خوبی برای بازار رقم بخورد.

به گفته موسوی، از دولت انتظار می‌رود که شرایط پایدار در بازار را به جدیت دنبال کند و حمایت‌های لازم از بازار سرمایه صورت گیرد چرا که از طریق تقویت بازار سرمایه می‌توان هم جریانات نقدی و تورم را کنترل کرد و هم از این بازار تأمین مالی پروژه‌ها را به سرانجام رساند.

 

منبع: باشکاه خبرنگاران

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 84 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.