سورنا بورس امسال شاهد علائم پیش‌رونق مسکن در کشور هستیم - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی چگنی با بیان اینکه رکود کنونی بخش مسکن ۴ ساله شده است، گفت: باید توجه کنیم که این رکود به تبعیت از اقتصاد کشور، رخ داده و تنها شامل بخش مسکن نبود بلکه شامل مجموعه اقتصادی کشور بوده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه در این سال‌ها تولید مسکن در کشور بسیار افزایش یافته است، یادآور شد: بر اساس آمار سرشماری سال ۱۳۹۵، معادل ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد و همه می‌خواهند بفروشند، بنابراین اکنون انباشت تقاضا وجود ندارد.

چگنی بیان کرد: هرچند با وجود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خالی، ارزش آنها را ۲۵۰ میلیارد دلار برآورد می‌کنند، اما در بازار مسکن امسال شاهد علائم پیش‌رونق و خروج از رکود هستیم و افزایش قیمت نیز به اندازه تورم خواهد بود.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن، اظهار داشت: با این حال همه منابع مالی مسکن‌ مهر مانند گذشته به این پروژه تزریق شده و آثار منفی مسکن مهر قابل انکار نیست و آنقدر بزرگ شد که اقتصاد کشور را دچار مشکل اساسی کرد.

به گفته چگنی، در حال حاضر ۱۳۰ هزار واحد از پروژه مسکن مهر باقی مانده تا به اتمام برسد و از این تعداد ۱۰۰ هزار واحد فاقد متقاضی و باقی در دادگاه‌ها مشغول رفع مشکلات حقوقی زمین‌های خود هستند و تسهیلات این واحدها نیز از ۳۰۰ میلیون ریال به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

بازار مسکن کشور از سال ۹۱ به علت افزایش ۶ برابری قیمت آپارتمان و ۹ برابری قیمت زمین به رکود رفته و دولت در تلاش است با افزایش سقف تسهیلات مسکن بار دیگر رونق به بازار مسکن برگردد و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند بازار خرید و فروش مسکن از نیمه دوم امسال تا حدودی رونق بگیرد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 265 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 9 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها