سورنا بورس افزایش 92 درصدی قیمت مسکن / رشد ماهانه نصف شد - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن را منتشر کرد که بر این اساس متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۵٫۱ و ۹۱٫۷ درصد افزایش یافت و این در حالیست که این نرخ نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۱۰٫۵ و ۷۷٫۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

براساس گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در شهریورماه سال ۱۳۹۹، به ۸٫۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۶٫۸ درصد کاهش و ۲۰۳٫۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

براساس این گزارش در ماه شهریور، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۴۲٫۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۵٫۱ و ۹۱٫۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در شهریورماه سال ۱۳۹۹» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

در ادامه می‌توانید گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در شهریور ۹۹ را مطالعه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 218 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 28 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.