سورنا بورس افت ۰.۷۵ درصدی ارزش بورس در هفته پایانی بهار - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، در هفته پایانی بهار امسال شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به عدد ۷۸۷۳۶ واحد رسید که ۷۳۰ واحد کاهش داشته است.

همچنین در این هفته حجم معاملات بورس ۲۷۵۶ میلیون سهم و ارزش آن ۶۱۶۳ میلیارد ریال بوده که به ترتیب ۹ و ۱۰ درصد افزایش داشته است. ارزش بورس اوراق بهادار تهران نیز در پایان معاملات هفته منتهی به ۳۱ خرداد به عدد ۳۱۹۵۹۹۵ میلیارد ریال رسید که ۰٫۷۵ درصد کاهش داشته است.

از سوی دیگر سه صنعت «بانک‌ها و موسسات اعتباری» با ۲۳ درصد، «خودرو و ساخت قطعات» با ۱۴ درصد و «فلزات اساسی» با ۹٫۳ درصد بیشترین حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.

این گزارش می‌افزاید: در ۳۰ روز گذشته صنعت «استخراج سایر معادن» با بازدهی مثبت ۶ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت «انتشار، چاپ و تکثیر» با افت ۱۲٫۶ درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکت‌ها نیز شرکت «دارویی‌ لقمان‌» با مثبت ۴۳٫۴ درصد بیشترین افزایش و «قند ثابت‌ خراسان‌» با منفی ۲۹٫۱ درصد بیشترین کاهش را داشتند.

همچنین در محاسبه بازدهی‌ها نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس عربستان سعودی (TASI) با رشد ۸٫۹ درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس دبی (DFM INDEX) با افت ۱٫۷ درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 141 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 19 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها