سورنا بورس استفاده از ابزار بورس برای توسعه طرح‌های معدنی و صنایع معدنی - سورنا بورس

مهدی کرباسیان گفت: بخش خصوصی به دلیل ریسک زیاد در بخش معدن، زیاد وارد سرمایه‌گذاری‌ها نمی‌شود و برای کاهش ریسک، باید دولت در این موضوع ورود کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: در مناطق مختلف نظیر لرستان، آذربایجان غربی و کهگیلویه و بویراحمد طرح‌هایی تعریف شده که نیازمند استفاده از ابزار بورس برای توسعه این طرح‌ها و نیز ایجاد طرح‌های جدید است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به نقش بورس در توسعه کشور گفت: چاپ اوراق مشارکت ارزی و ریالی، صندوق پروژه فروش کل محصولات در بورس کالا و حمایت از شرکت‌های سهامی عام و پذیرش آنها در بورس، به سلامت اقتصادی و توسعه کشور کمک می‌کند که بورس در این زمینه نقش پررنگی دارد.

وی ادامه داد: اگر خواستار توسعه هستیم، باید بورس ما جسورتر، باشهامت بیشتر و با تصمیم‌گیری بهتر کار خود را انجام دهد و باید دولت هم در این زمینه به کمک بورس آید، البته باید ریسک آن را هم بپذیرد.

کرباسیان با بیان اینکه سرمایه معدنی ایران قبل از سال ۹۳، حدود ۷۰۰ میلیارد دلار بوده است، گفت: این عدد تقریبی است و پیش‌بینی ما این است که با اکتشافات جدید، این عدد می‌تواند به ۲ برابر برسد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های اکتشافی انجام شده تاکنون اغلب روزمینی بوده و بالاترین عمق معادن اکتشافی، ۳۰۰ متر است که به معادن زغال‌سنگ تعلق دارد.

 

منبع: صدا و سیما

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 139 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 15 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.