سورنا بورس اخبار لحظه‌ای و مهم ارزهای دیجیتال - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، در این خبر شما می توانید جدیدترین و مهمترین اخبار ارز دیجیتال امروز را ببینید. اخباری که می تواند بازار ارزهای دیجیتال امروز را تحت تاثیر قرار دهد.

جمعه ۱۲ آذرماه ۱۴۰۰ | ۳ دسامبر ۲۰۲۱


یک نهنگ ناشناس ۱۵۰ میلیون توکن ریپل از بایننس برداشت کرد

به گزارش ویل آلرت، یک نهنگ ناشناس ۱۵۰ میلیون توکن XRP به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیون دلار را از صرافی بایننس به کیف پولی ناشناخته منتقل کرده است. همین کیف پول قبلا تراکنش‌های کوچک و بی اهمیتی را با صرافی‌های مختلف به ارزش ۲۰ تا ۳۰ دلار انجام داده بود و این نخستین معامله بزرگ این آدرس بود. گفتنی است که این کیف پول پس از دریافت وجوه، در اقدامی غیرعادی حدود ۱۰۰,۰۰۰ XRP را صرف انتقال توکن‌هایش به صرافی آپ‌بیت کرد.

توکن لینک از جمع ۲۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار خارج شد

لینک (Link)، توکن اصلی شبکه اوراکل‌های غیرمتمرکز چین لینک از جمع ۲۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار خارج شد. بهای این توکن در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶ درصد کاهش یافته و اکنون در محدوده ۲۴.۸ دلاری معامله می‌شود. ارزش بازار این ارز دیجیتال هم اکنون به ۱۱.۶۱ میلیارد دلار رسیده است و در رتبه ۲۱ برترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار قرار گرفته است. البته خروج توکن چین‌لینک از جمع ۲۰ ارز دیجیتال برتر بیشتر به دلیل عملکرد بسیار قوی الگورند است که در ۳ ماه اخیر بیش از ۵۰ درصد رشد کرده و حالا به رتبه بیستم رسیده است.

رشد ۱۰ درصدی تراکنش‌های بزرگ دوج کوین در ۲۴ ساعت گذشته

بر اساس داده‌های درون زنجیره‌ای IntoTheBlock، تراکنش‌های بزرگ دوج کوین در شبانه روز گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است. گفتنی است که با وجود عقب نشینی بازار ارزهای دیجیتال، در ۲۴ ساعت اخیر ۱,۳۶۹ تراکنش بزرگ انجام شده است. تراکنش‌های بزرگ به نقل انتقالاتی گفته می‌شود که ۱۰۰,۰۰۰ دلار یا بیشتر ارزش داشته باشند و رشد تعداد این تراکنش‌ها نشان از افزایش فعالیت نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران نهادی در بازار است.

پنجشنبه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۰ | ۲ دسامبر ۲۰۲۱


اسنوپ داگ در متاورس یک عمارت مجازی می‌سازد

اسنوپ داگ، رپر آمریکایی که به دلیل حمایتش از توکن‌های غیر مثلی برای جامعه ارزهای دیجیتال شناخته شده است، در حال ساخت یک عمارت مجازی در متاورس سندباکس است. همچنین سندباکس خبر از فاز اول حراج زمین اسنوپ داگ داده که در آن ۱۲۲ زمین معمولی، ۶۷ زمین ممتاز و ۳ ملک که به طرز قابل توجهی شبیه به املاک مجازی این رپر هستند، به فروش گذاشته شده‌اند. در این دنیای مجازی فرد می‌تواند مالک ملک مجازی، مستغلات و زمین باشد یا خانه‌ای شخصی برای خود بسازد. گفتنی است که تقاضا برای زمین‌های سند باکس بسیار بالا است و بهای ارزان‌ترین زمین‌ها در بازار ثانویه به ۱۷۹۰ توکن سند معادل ۱۱,۹۲۱ دلار رسیده است.

رشد ۸۴ درصدی هش ریت بیت کوین از زمان سرکوب نظارتی چین

پس از سرکوب ماینرها در چین و یافتن مکان‌های جدیدی برای استخراج بیت کوین، هش ریت استخراج این ارز دیجیتال در ۵ ماه اخیر بیش از ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده و به سطح پیش از سرکوب نظارتی چین بازگشته است. به گزارش کوین متریکس (Coin Metrics) هش ریت بیت کوین که در اوج سرکوب نظارتی چین تا کف ۸۴.۷۹ اگزاهش بر ثانیه افت کرده بود، هم اکنون به ۱۵۶.۶ اگزاهش بر ثانیه رسیده که نشانگر رشد ۸۴ درصدی آن است. گفتنی است که هش ریت استخراج ارز دیجیتال پرچم‌دار بازار در روز ۱۷ نوامبر تا ۱۶۷.۱۸ اگزاهش بر ثانیه هم پیشروی کرده بود.

فیدلیتی ETF نقدی بیت کوین راه‌اندازی می‌کند

به گفته یکی از تحلیلگران بلومبرگ، فیدلیتی (Fidelity)، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات مالی و مدیریت دارایی چندملیتی مستقر در آمریکا، قصد دارد این هفته اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین خود را در کانادا راه‌اندازی کند. این ETF نقدی هم‌اکنون در انتظار فهرست‌شدن در بورس کانادا است و با نام فیدلیتی ادونتج بیت کوین (Fidelity Advantage Bitcoin) معامله خواهد شد. تحلیل‌گر بلومبرگ گفته است با راه‌اندازی این صندوق، احتمالاً فیدلیتی به بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی تبدیل می‌شود که از محصولات مالی مبتنی بر بیت کوین پشتیبانی می‌کند.

یک نهنگ تازه وارد ۳۸ میلیون دلار شیبا اینو خرید

یک نهنگ جدید شیبا اینو پس از خرید ۳۸ میلیون دلار توکن در شبکه ظاهر شد. این نهنگ تازه وارد، شب گذشته ۸۵۰ میلیارد توکن را با قیمتی در حدود ۰.۰۰۰۰۴۸ دلار در هر واحد خرید. البته خرید بزرگ این نهنگ باعث افزایش بهای شیبا نشد و بهای این توکن روند کاهشی خود را ادامه داد. گفتنی است که پس از کاهش ۵ درصدی قیمت این میم کوین در روز جاری، حالا بهای شیبا اینو اندکی بهبود یافته و در محدوده ۰.۰۰۰۰۴۶ دلاری معامله می‌شود.

آغاز پذیرش ۹ ارز دیجیتال در بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای کرواسی

کانزوم (Konzum)، بزرگ‌ترین شرکت سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای در کرواسی روز دوشنبه رسما اعلام کرد که اکنون ۹ ارز دیجیتال را برای پرداخت در فروشگاه آنلاین خود می‌پذیرد و به مشتریان امکان آن را می‌دهد تا از ارزهای دیجیتال برای خرید مواد غذایی، محصولات بهداشتی و لوازم خانگی استفاده کنند. قرار است ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، دای، ایاس، ریپل، استلار در کنار استیبل کوین‌های تتر و یو‌اس‌دی‌سی توسط این شرکت برای انجام تراکنش‌ها پشتیبانی شوند. این شرکت می گوید با همکاری شرکت ارز دیجیتال محلی الکتروکوین (Electrocoin) پرداخت‌های ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. کانزوم در کرواسی ۷۰۰ شعبه و بیش از ۱۰,۰۰۰ کارمند دارد و می‌گوید در آینده نزدیک گزینه پرداخت با ارز دیجیتال در فروشگاه‌های فیزیکی خود را هم فعال می‌کند

چهارشنبه ۱۰ آذرماه ۱۴۰۰ | ۱ دسامبر ۲۰۲۱


ارزش اتریوم مقابل بیت کوین به بالاترین سطح خود از مه ۲۰۱۸ رسید

جفت معاملاتی ETH/BTC پس از شکست مقاومت مهم ۰.۰۷۷ بیت کوین، هم‌اکنون به بالاترین سطح خود از زمان ماه مه ۲۰۱۸ رسیده است. در حالی که بیت کوین از ابتدای سال میلادی تا امروز ۹۷ درصد رشد داشته است، بهای اتریوم در همین مدت رشد بالغ بر ۵۵۱ درصدی را تجربه کرده است. از جمله دلایل رشد چشم‌گیر اتریوم می‌توان به توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp) و عرضه توکن‌های غیرمثلی (NFT) بر روی این شبکه و ویژگی‌های ضدتورمی و توکن‌سوزی‌های اتریوم اشاره کرد.

نهنگ‌های ریپل توکن‌های خود را از صرافی‌ها خارج می‌کنند

بر اساس داده‌های سرویس رصد تراکنش‌های ویل الرت (Whale Alert)، دو تراکنش بزرگ در بلاک چین ریپل رصد شده است. تراکنش اولیه به ارزش ۱۰ میلیون دلار و تراکنش دوم به ارزش ۱۴ میلیون دلار بوده که به فاصله یک ساعت از تراکنش اولیه انجام شده و شامل انتقال ریپل از صرافی اف‌تی‌اکس (FTX) به یک کیف پول ناشناس بوده است. در حال حاضر قیمت ریپل در یک روند صعودی کوتاه مدت قرار دارد و از هفته گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

اصلاح بیت کوین و بازار سهام و کالا پس از صحبت‌های رئیس فدرال رزرو

پس از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، مبنی‌ بر تهدید‌آمیز بودن تورم و سویه Omicron ویروس COVID-19 و امکان پایان یافتن سیاست‌های پولی آسان این بانک زودتر از پیش‌بینی‌ها، بازارهای مالی جهان در روز ۳۰ نوامبر (۹ آذر) وارد فاز اصلاح شدند. پس از صحبت‌های جروم پاول، بهای بیت کوین که به اوج روزانه ۵۹,۲۰۰ دلار رسیده بود، تا زیر ۵۷,۰۰۰ دلار کاهش یافت. علاوه بر بیت کوین، شاخص دلار افزایش یافته و ارزش طلا و دیگر شاخص‌های سهام نیز کاهش یافت.

وزیر دارایی سابق هند ادعای ممنوعیت ارزهای دیجیتال خصوصی در این کشور را رد کرد

سابهاش گارگ، وزیر دارایی اسبق هند در مصاحبه با کانال خبری محلی نیوز ۱۸، اظهار داشت که ادعای ممنوعیت ارزهای دیجیتال خصوصی در این کشور، گمراه‌کننده است. وی ضمن تاکید بر پتانسیل عظیم ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین، مدعی است که تصورات درباره ممنوعیت ارزهای دیجیتال خصوصی اشتباه بوده است. وزیر دارایی سابق هند همچنین تاکید کرده است که هیچ اقدامی در راستای ممنوعیت ارزهای دیجیتال توسط کابینه مطرح یا در نظر گرفته نشده است.

سه شنبه ۹ آذرماه ۱۴۰۰ | ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱


گلسنود: تعداد آدرس‌هایی که اتریوم در اختیار دارند به بالاترین سطح در تاریخ رسید

طبق گزارش گلسنود (Glassnode)، همزمان با افزایش تعداد آدرس‌هایی که اتریوم در اختیار دارند، معامله‌گران آماده افزایش بهای اتریوم در میان مدت می‌شوند. داده‌های گلسنود نشان می‌دهد تعداد آدرس‌هایی که اتریوم نگه‌داری می‌کنند، به ۶۸,۹۳۳,۲۱۲ آدرس منحصر به فرد رسیده که بالاترین رکورد ثبت شده در تاریخ است.

رشد تعداد آدرس‌های اتریوم غیر صفر، تا حد زیادی قابل قبول به نظر می‌رسد؛ زیرا پذیرش ارزهای دیجیتال به شکل فزاینده‌ای در حال گسترش است و در عین حال، معامله‌گران به سوی فضای دیفای و NFT هجوم می‌آورند.

پوتین: ارزهای دیجیتال بی‌پشتوانه و پرریسک هستند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان اجلاس سرمایه‌گذاری «فراخوان روسی» در مسکو از ارزهای دیجیتال انتقاد کرد. به گزارش کوین تلگراف، پوتین گفت که ارزهای دیجیتال هیچ پشتوانه‌ای ندارند و نوسانات آنها عظیم است، بنابراین ریسک و خطرات آنها بسیار زیاد است. رئیس جمهور روسیه درباره این خطرات اظهار داشت: «ما همچنین معتقدیم که باید به کسانی که در مورد ریسک‌های زیاد ارزهای دیجیتال صحبت می‌کنند، گوش دهیم.»
ولادیمیر پوتین همچنین ضمن اشاره به پذیرش قابل توجه ارزهای دیجیتال در برخی کشورها، خواهان نظارت و تنظیم گسترده‌تر ارزهای دیجیتال شد.

اندونزی: ارز دیجیتال ملی ابزاری برای مقابله با بیت کوین است

بانک مرکزی اندونزی می‌خواهد ارز دیجیتال ملی خود را راه‌اندازی کند تا با استفاده از آن به مقابله با ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز، از جمله بیت کوین بپردازد. جودا آگونگ، دستیار رئیس بانک مرکزی این کشور، گفته است با گذر زمان اعتبار ارز دیجیتال ملی اندونزی در میان مردم بیشتر از ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز خواهد شد. وی همچنین افزود استفاده از ارزهایی مانند بیت کوین به شدت در نظام مالی اخلال ایجاد کرده است.

رشد ۲۵ درصدی شیبا اینو با افزایش حجم خرید نهنگ‌ها

قیمت شیبا اینو در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۵ درصد افزایش یافته است و با پیشی‌گرفتن از اولنچ، یک بار دیگر به رقیب خود، یعنی دوج کوین نزدیک شده است. چند ساعت پیش هم، یک نهنگ مرموز با نام مستعار گیملی (Gimli) حدود ۲۴.۸ میلیارد توکن شیبا اینو خریداری کرد. ارزش کل این توکن‌ها در زمان خرید، تقریباً یک میلیون دلار بوده است. این نهنگ همچنین ۲۶ میلیون دلار توکن دسنترالند دارد که بزرگ‌ترین توکن متاورس در بلاک چین اتریوم است.

ارزش کل سرمایه قفل‌شده در دیفای به اوج تاریخی جدیدی رسید

با وجود ترس شدیدی که از ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) بر بازار حاکم بوده است، زیربخش‌های بازار ارز دیجیتال، از جمله پروژه‌های مرتبط با متاورس، پروتکل‌های بازی و دیفای به رکوردهای جدیدی رسیده‌اند. داده‌های تازه نشان می‌دهد که ارزش کل سرمایه قفل‌شده در پلتفرم‌های دیفای که در ۹ نوامبر (۱۸ آبان) به رکورد ۲۷۶.۹۲ میلیارد دلار رسیده بود، در حال حاضر ۲۶۵.۷۴ میلیارد دلار است.

لیگ برتر انگلیس در فکر عرضه توکن‌های غیر مثلی است

به گزارش نشریه تایمز، لیگ برتر فوتبال انگلیس به فکر همکاری با یک پلتفرم ارزهای دیجیتال است تا توکن‌های غیر مثلی خود را به بازار عرضه کند. این نهاد فوتبالی همچنین وعده داده تا درباره قراردادهای میان باشگاه‌ها و شرکت‌های ارز دیجیتال به تحقیق و بررسی بپردازد. لیگ برتر انگلیس در حالی این تصمیم را اتخاذ کرد که باشگاه منچستر سیتی با یک شرکت صوری ارز دیجیتال قرارداد همکاری امضا و بعد از مدت اندکی آن را فسخ کرد.

رشد ۱۶ درصدی شیبا اینو بعد از لیست شدن در کراکن

انتشار خبر لیست شدن شیبا اینو در صرافی کراکن باعث شد قیمت این میم کوین ۱۶ درصد بیشتر شود. خرید و فروش این ارز دیجیتال از روز سه‌شنبه در کراکن شروع خواهد شد. شیبا اینو با جفت ارزهای دلار و یورو در این صرافی معامله می‌شود و کمترین مقدار خرید و فروش آن ۵۰,۰۰۰ واحد است. کراکن همچنین اعلام کرد کاربران می‌توانند سپرده‌گذاری را آغاز کنند و حداقل مقدار آن را ۳۷۳,۰۰۰ شیبا اینو معادل ۱۵ دلار تعیین کرده است.

پلن‌بی: بیت کوین در راه رسیدن به ۱۰۰,۰۰۰ دلار است

پلن‌بی، خالق مدل انباشت به جریان بیت کوین، که روند قیمتی این ارز دیجیتال را در سه ماه گذشته به درستی پیش‌بینی کرده بود، معتقد است بیت کوین در راه رسیدن به ۱۰۰,۰۰۰ دلار قرار دارد. پلن‌بی این توییت را در شرایطی منتشر کرد که پیش‌بینی ۹۸,۰۰۰ دلاری وی برای ماه نوامبر محقق نشد. این تحلیلگر ناشناس همچنین به اشتباه خود اذعان کرد. قیمت بیت کوین هم اینک در ناحیه ۵۸,۰۰۰ دلار قرار دارد.

بیت کوین، تتر و لایت کوین محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در میان روس زبانان هستند

شرکت Brand Analytics اخیرا گزارشی منتشر کرده که محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال را بر اساس فراوانی ظاهر شدن آنها در مکالمات به زبان روسی در رسانه‌های اجتماعی رده‌بندی کرده است. برای این ارزیابی متخصصان بیش از ۲.۴ میلیارد پیام عمومی با بیش از ۴۶.۷ میلیارد واژه را تجزیه و تحلیل کرده‌اند.

در این میان، ذکر نام بیت کوین برای ۴.۴ میلیون بار، رتبه اول را به پادشاه ارزهای دیجیتال رساند. تتر با ۸۵۵,۸۰۰ بار ذکر شدن نام و لایت کوین نیز با ۴۲۴,۳۰۰ بار مورد اشاره قرار گرفتن، در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند. اتریوم، ریپل، دوج کوین، سولانا، مونرو، بوزکوین و تراوالا نیز در رده‌های چهارم تا دهم محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در میان روس زبانان قرار گرفته‌اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 137 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 3 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها