سورنا بورس آیا مسکن مهر در برابر زلزله‌ مقاوم است؟ - سورنا بورس

این شروع خبری است که شهریور ماه ۹۴ خبرگزاری تسنیم با این مضمون کار کرده و تاکید کرده مقاومت در برابر ساخت و پیشروی پروژه مسکن مهر اشتباه است.

به گزارش تجارت‌نیوز، حتی برخی مسئولان مانند رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین هم در گذشته مدعی شدند که مسکن مهر در برابر ۸ ریشتر زلزله مقاوم است!

حالا اما مسکن مهری که قرار بود سرپناه اقشار کم‌درآمد شود، تبدیل به محل دفن آن‌ها شده است. آوار زلزله ۷٫۲ ریشتری شب گذشته بعد از خانه‌های خشتی و گلی، روی سر ساکنین مسکن مهر اسلام‌آباد غرب خراب شد.

آیا مسکن مهر در برابر زلزله‌ مقاوم است؟ خیر!

گزارش‌های میدانی و عکس‌های هوایی نشان می‌دهد که خسارت های شدیدی زلزله به مسکن مهر شهرستان سرپل ذهاب وارد شده است و در این خسارت‌ها اثری از مقاومت در برابر زلزله دیده نمی‌شود. دیوارهای ساختمان های مسکن نامهربان پرحاشیه تماما تخریب شده و تعداد قابل توجهی از ساکنان آن مجروح و احتمالا کشته شده‌اند.

این در حالی است که مسعود شریفی، مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه دقایقی پیش گفته: پروژه اول مسکن مهر این استان با توجه به قرار گرفتن آن بر روی گسل آسیب جدی دیده‌ و مشکل مقاوم نبودن این واحدها نیست.

سوالی که در این میان باید نه فقط از آقای شریفی بلکه از همه دست‌اندرکاران ساخت‌وساز مسکن مهر پرسید این است که آیا نباید برای موقعیت‌یابی زمین جهت ساخت ۲۵۰ واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد، مطالعات لازم از پیش انجام شود؟ آیا روی گسل بودن این تعداد واحد مسکونی پاسخ مناسبی به انتقادهای تند و تیزی است که به ساخت این واحدها وارد شده و می‌شود؟

شهرستان اسلام‌آباد غرب دارای دو پروژه مسکن مهر ۲۵۰ واحدی با عضویت ۲۵۰۲ نفر است که اکنون هر دو پروژه آسیب‌های جدی دیده‌اند.

گفتنی است زلزله دیشب در ساعت ۲۱:۴۸ روز یکشنبه ۹۶/۸/۲۱ در ۳۰ کیلومتری شمال غرب سرپل ذهاب و ۳۲ کیلومتری جنوب غرب حلبچه در ناحیه مرزی ایران و عراق، کانون این زلزله در مرز ایران و عراق و در داخل خاک عراق واقع بوده است.

 

منبع: پول نیوز

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 249 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 2 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.