سورنا بورس آدرس گران‌ترین قدیمی‌سازها در تهران - سورنا بورس

بررسی آمار منتشر شده بانک مرکزی درباره تحولات بازار مسکن در فروردین ماه سال جاری حاکی از آن است که با کاهش ۳٫۲ درصدی سهم خرید و فروش واحدهای نوساز نسبت به ماه مشابه سال قبل، این سهم بین واحدهای ۶ تا ۱۰ سال ساخت و بالای ۱۵ سال سن بنا تقسیم شده است. در واقع آمار بانک مرکزی گویای رشد ۱٫۲ درصدی فروش واحدهای بالای ۱۵ سال عمر بناست.

به گزارش سورنا بورس، اما افزایش خرید و فروش واحدهای کلنگی درحالی صورت می‌گیرد که قیمت‌ها در فروردین ماه بطور متوسط رشد ۲۹٫۵ درصدی داشته و حجم معاملات هم ۶٫۳ درصد کاهش را نسبت به فروردین سال گذشته تجربه کرده است. در این میان، افزایش فروش واحدهای کلنگی به خوبی نشان می‌دهد که تمایل سازندگان برای ساخت و ساز افزایش یافته است و این موضوع یکی از نشانه‌ها ظهور رونق مسکن است.

البته ناگفته نماند که رونق مسکن طبعا با افزایش همگام قیمت‌ها و معاملات همراه است، اما در شرایط کنونی فقط افزایش قیمت‌ها را شاهد هستیم. ضمن اینکه تعداد قراردادها هم با کاهش روبه‌رو بوده است.

پس اعلام قطعی شروع دوره رونق نیازمند گذشت زمان بیشتری است، زیرا در وضعیت کنونی بسیاری از کارشناسان معتقدند که تغییر فاکتورهای بخش مسکن (افزایش قیمت و کاهش معاملات) حکایت از ورود سوداگران به این بخش دارد و برهمین اساس برای اعلام نظر قطعی، حداقل باید تا نیمه دوم سال جاری منتظر بمانیم.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که واحدهای کلنگی مناطق شمالی و غربی تهران از لحاظ قیمت گران‌تر از سایر مناطق هستند و حتی در برخی موارد قیمت کلنگی‌های غرب تهران از مناطق شمالی بیشتر است.

دیگر نتیجه به دست آمده از بررسی‌های میدانی این است که در هرمنطقه با افزایش متراژ، قیمت هر مترمربع و به تبع آن قیمت کل واحد هم افزایش می‌یابد. البته با یک مشاهده سطحی هم مشخص می‌شود که اغلب فایل‌های واحدهای کلنگی، متراژی بالای ۲۰۰ مترمربع را دارند.

شمال تهران

قیمت واحدهای کلنگی مناطق شمالی تهران همچون واحدهای نوساز بالاست، ضمن اینکه پس از تخرب و ساخت این واحدها، سود حاصل بسیار قابل توجه است، بنابراین سرمایه‌گذاری برای خرید واحدهای کلنگی شمالی بسیار پرارزش است.

برای خرید یک واحد کلنگی در خیابان شریعتی که ۲۰۰ مترمربع مساحت دارد، باید ۲ میلیارد تومان در چنته داشته باشید، زیرا قیمت هرمترمربع از این واحد کلنگی ۱۰ میلیون تومان است.

یک واحد کلنگی ۱۶۵ مترمربعی در ازگل با قیمت هرمترمربع ۱۲ میلیون تومان با قیمت کل یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

برای خرید یک واحد کلنگی ۱۲۰ مترمربعی در کاشانک باید یک میلیارد و ۸۰ هزار تومان داشته باشید، چون قیمت زمین این واحد مسکونی حدود ۹ میلیون تومان است.

در صورتی که خواهان خرید یک واحد کلنگی ۲۰۰ متری در خیابان قیطریه هستید، در نظر داشته باشید که قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه ۱۰ میلیون تومان است و قیمت کل یک واحد کلنگی ۲ میلیارد تومان می‌شود.

مرکز تهران

قیمت واحدهای کلنگی مرکز پایتخت نسبت به شمال تهران ارزان‌تر است و به عنوان نمونه قیمت یک واحد مسکونی ۱۱۵ متری در یوسف‌آباد تهران ۲ میلیارد تومان است، زیرا قیمت هرمترمربع واحدمسکونی کلنگی در این منطقه ۱۷ میلیون و ۳۹۱ هزار تومان است.

برای خرید یک واحد مسکونی ۱۳۰ متری در خیابان طالقانی باید ۹۰۰ میلیون تومان در چنته داشته باشید چون قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

یک واحد مسکونی ۱۵۰ متری در خیابان انقلاب با حساب هر مترمربع ۸ میلیون تومان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

اگر قصد خرید یک واحد مسکونی ۱۳۳ متری در جنوب خیابان ولیعصر را دارید باید برای هر مترمربع از این واحد مسکونی ۶ میلیون تومان پرداخت کنید و برای خرید این واحد ۷۹۸ میلیون تومان در چنته داشته باشید.

غرب تهران

نگاهی به قیمت واحدهای کلنگی غرب پایتخت نشان می‌دهد که قیمت این واحدها درمواقعی از واحدهای شمال تهران گران‌تر است.

البته این موضوع برای واحدهای شمال غربی پایتخت از جمله سعادت آباد، شهرک غرب، گیشا و… بهتر صدق می‌کند.

یک واحد کلنگی ۲۰۰ مترمربعی در دهکده المپیک با قیمت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود، چون قیمت هرمترمربع واحدگلنگی در این منطقه حدود ۱۱ میلیون تومان است.

اگر قصد خرید یک واحد مسکونی کلنگی ۱۱۳ متری در منطقه اشرفی اصفهانی را دارید، باید برای هرمترمربع واحد مسکونی در این منطقه ۷ میلیون تومان پرداخت کنید که برهمین اساس قیمت کل این واحد ۷۹۱ میلیون تومان می‌شود.

درصورتی که در فکرخرید یک واحد کلنگی ۱۲۰ متری در گیشا هستید، باید برای هر مترمربع از این واحد ۱۸ میلیون و ۳۳۳ هزار تومان پرداخت کنید که قیمت کل واحد ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان میی شود.

برای خرید یک واحد کلنگی ۱۸۳ متری در شهران باید ۲ میلیارد و ۱۹۶ میلیون تومان بپردازید، زیرا قیمت هر مترمربع واحد کلنگی در این منطقه ۱۲ میلیون تومان است.

شرق تهران

ارزش واحدهای کلنگی شرق تهران نسبت به مناطق غربی، شمالی و مرکزی ارزان‌تر است و بنابراین اگر قصد خرید یک واحد کلنگی به مساحت ۱۰۵ مترمربع در خیابان نارمک شرق تهران را دارید باید برای هر مترمربع ۱۵ میلیون تومان پرداخت کنید که قیمت کل این واحد کلنگی یک میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان می‌شود.

یک واحد کلنگی در منطقه تهرانپارس با ۱۴۴ مترمربع مساحت و قیمت هر مترمربع ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

برای خرید یک واحد کلنگی ۱۵۴ مترمربعی در خیابان پیروزی باید یک میلیارد و ۳۸۶ میلیون تومان به صاحبخانه پرداخت کنید، زیرا قیمت هرمترمربع واحد مسکونی کلنگی در این منطقه ۹ میلیون تومان است.

شما که به دنبال خرید یک واحد مسکونی ۱۲۷ مترمربعی در نظام آباد هستید، باید برای هر مترمربع ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کنید که برهمین اساس قیمت کل یک واحد مسکونی ۴۴۴ میلیون تومان می‌شود.

جنوب تهران

قیمت واحدهای کلنگی جنوب پایتخت ارزان‌تر از سایر مناطق است و اگر قصد ساخت و ساز واحدهای کلنگی را دارید خرید این واحدها از بقیه به صرفه‌تر است. به عنوان نمونه یک واحد کلنگی ۱۴۰ متری در خیابان خیام تهران با قیمت هرمترمربع ۴ میلیون تومان، ۵۶۰ میلیون تومان می‌شود.

اگر قصد خرید یک واحد کلنگی در منطقه بهمنیار را دارید باید برای هرمترمربع ۴ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان پرداخت کنید که با این حساب قیمت کل واحد کلنگی ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود.

برای خرید یک واحد کلنگی ۱۶۰ متری در شهرری باید یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در چنته داشته باشید، زیرا قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

یک واحد کلنگی ۱۲۰ متری در خانی آباد به قیمت ۶۴۸ میلیون تومان فروخته می‌شود، زیرا قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

 

منبع: تعادل

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 314 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 6 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.