سورنا بورس واردات خودرو از فهرست تخصیص دلار تک‌نرخی خارج شد - سورنا بورس

شنیده‌ها حاکی از آن است که هم اکنون سه شرکت واردکننده موفق به دریافت ارز با قیمت ۴۲۰۰ تومانی شده‌اند و یک شرکت که در کنار واردات اقدام به تولید می‌کند نیز موفق به دریافت ۴ پارت از این ارزها شده است.

به گزارش سورنا بورس، در همین حال، مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با تاکید بر این که دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی دو شرکت را تایید می‌کنیم، اظهار کرد: البته با توجه به فعل و انفعالات انجام شده و هزینه‌هایی تحمیل شده، تقریبا نرخ واقعی برای واردکنندگان خودرو ۴۸۵۰ تومان تمام شد.

وی در تشریح دلایل این افزایش گفت: هم‌اکنون ۱۰ درصد مبلغ مورد نیاز واردکنندگان حفظ شده و ارز مورد نیاز نیز به شکل یورو به آن‌ها تخصیص یافته و بر اساس فرمولی، این یورو به دلار تبدیل می‌شود.

بعد از آن که وجه ریالی بابت یورو پرداخت شد این رقم تبدیلی بر تعداد دلاری که از تبدیل یورو به دلار به دست وارد‌کننده رسیده، تقسیم می‌شود که با این احتساب نرخ تخصیص یافته به واردکنندگان به ۴۸۵۰ تومان می‌رسد.

دادفر با تاکید بر محدودیت استفاده از دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات تصریح کرد: فرایند زمان ثبت درخواست تا زمان دریافت حدود ۴۰ روز به طول انجامید اما از آن جا که بانک‌ها اعلام می‌کنند این ارز هنوز به صورت کامل به آن‌ها تخصیص داده نشده، محدودیت در استفاده وجود دارد و معدود واردکنندگانی که موفق به دریافت این ارزها شدند کاملا اتفاقی و البته به سختی موفق شدند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار کرد: هم اکنون خودرو از اولویت دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی خارج شده و به درخواست‌هایی که پیش از این به ثبت رسیده بود نیز اعلام می‌شود که مستندات خود را در سامانه جامع تجارت ارائه کنند اما با مراجعه به این سامانه، شاهد هستیم که خودرو از فهرست دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی خارج شده است.

 

منبع: پدال‌نیوز

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 335 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.