سورنا بورس واردات خودرو، دروازه ورود خودروی با‌کیفیت و ارزان - سورنا بورس

علی اسدی با اشاره به تامین قطعات خودرو از یکی دو کشور خارجی اظهار کرد: تناسب بین کیفیت و قیمت وجود ندارد و مشکلات ناشی از ضعف مدیریت دامن‌گیر این صنعت در طول زمان بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه نمی‌توان گفت تحریم‌ها روی کیفیت و قیمت خودروی داخلی تاثیر بالایی داشته است، افزود: نقش ضعف مدیریت باعث شده این عامل در کیفیت و قیمت خودرو بروز و ظهور کند.

اسدی انحصار در بازار خودروی کشور را از دیگر نقاط ضعف دانست و گفت: کارشناسان اعلام می‌دارند که خودروسازان با واردات خودروهای خارجی مخالف هستند و به محض آزادسازی واردات به‌دلیل عدم کیفیت و سوخت بالای خودروهای داخلی، مردم به سمت خودروهای خارجی گرایش پیدا می‌کنند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس بیان داشت: اگر دروازه واردات خودرو به روی مصرف‌کننده داخلی باز شود، خودروهایی با کیفیت بهتر و ارزان‌تر از طریق واردات بدست می‌آید و منجر می‌شود تمایل مصرف کننده به سمت خودروی خارجی برود.

اسدی انحصار بازار خودرو را به کیفیت و قیمت خودروهای ایرانی در داخل و صحنه جهانی ضربه‌زننده دانست و افزود: عدم رشد بخش خصوصی یکی دیگر از موانعی است که منجر به درجا زدن و عدم رشد صنعت خودروسازی در کشور شده است.

وی بازار رقابتی را موجب کاهش قیمت تمام شده خودرو عنوان و تصریح کرد: در این راستا کیفیت خودرو افزایش می‌یابد ولی متاسفانه به بخش خصوصی میدان داده نمی‌شود و ما امروز می‌بینیم که فراز و فرودها به شدت این صنعت را در بر گرفته است.

 

منبع: رادیو گفت‌‌وگو

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 259 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 9 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.