سورنا بورس لیفت اتومبیل بدون راننده تولید می‌کند - سورنا بورس

شرکت لیفت که پس از اوبر بزرگ‌ترین شرکت خدمات تاکسیرانی است، روز جمعه اعلام کرد، درحال توسعه فناوری در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار برای ساخت خودروی بدون راننده است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌ان، این در حالی است که این شرکت پیش‌تر گفته بود با مشارکت شرکت‌های وایمو، جنرال موتورز و نوتونومی خودوری بدون راننده خواهد ساخت.

گفتنی است، به طور معمول طراحی وسایل نقلیه بدون راننده بسیار گران است و همین‌طور دستمزد مهندسان متخصص بسیار بالاست.

اما حالا لیفت در حال ساخت یک پلت‌فرم باز برای تولید اتومبیل‌های بدون راننده است. این شرکت در عین حال قصد دارد، همکاری خود با شرکایش را حفظ کند. به عنوان مثال یک مشتری می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن لیفت از خدمات این شرکت و یا سه شرکت دیگر بهره ببرد.

در حال حاضر شرکت لیفت توسعه فناوری اتومبیل‌های بدون راننده را نقطه کلیدی کسب‌وکار خود می‌داند. این شرکت در نظر دارد مرکز جدیدی در پالو آلتوی کالیفرنیا افتتاح کند و صدها نفر را برای ساخت این خودرو استخدام کند.

این در حالی است که اوبر، شرکت رقیب لیفت، که چند ماه پیش مراحل آزمایش شهری اتومبیل‌های بدون راننده خود را آغاز کرده بود، به دلیل تصادف و چپ شدن یکی از خودروها، فرآیند آزمایش و توسعه خودروهای اختصاصی‌اش را متوقف کرد.

سخنگوی لیفت روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: نمی‌توان فناوری خودروی بدون راننده را به همین سادگی به دست دیگران سپرد، در حالی که خودمان استعداد و دارایی‌هایی داریم که می‌توانند در دستیابی به این فناوری به ما کمک کنند.

گوگل به تازگی اولین خودروی اختصاصی بدون راننده خود را تولید کرده است. این در حالی است که لیفت باید برای شروع فعالیت‌هایش و همین‌طور آزمایش وسایل نقلیه‌اش مجوز بگیرد.

اما این شرکت معتقد است، هوش مصنوعی این امکان را می‌دهد که لیفت به زودی ناوگان خودروی اختصاصی خود را توسعه دهد و از رقبایش سبقت بگیرد.

لازم به ذکر است، صنعت خودروی بدون راننده راهی برای کاهش کشته‌ها در حوادث جاده‌ای است. سالانه ۱٫۲۵ میلیون نفر در تصادف‌های رانندگی کشته می‌شوند. این صنعت از نظر کاهش هزینه‌ها هم بسیار مقرون به صرفه است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 236 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 30 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها