سورنا بورس قیمت‌ خودروهای وارداتی روی سایت سازمان حمایت قرار می‌گیرد - سورنا بورس

پس از توقف چندماهه ثبت سفارش خودرو برخی از شرکت‌های واردکننده خودرو از این موقعیت استفاده کرده و قیمت خودروهای خود را بی ضابطه افزایش دادند به نوعی که بازار دچار هرج‌و‌مرج شد و این‌گونه القا شد که نظارتی بر بازار صورت نمی‌گیرد و این شرکت‌ها هرگونه که دلخواهشان است قیمت‌گذاری می‌کنند و هیچ ضابطه‌ای در این بین وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شهرام میرآخورلو درباره قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی اظهار کرد: ضابطه قیمت‌گذاری برای خودروهای وارداتی وجود دارد که بر اساس آن نرخ گذاری‌ها عمل می‌شود.

وی افزود: در این ضابطه، مشخص شده سازمان حمایت چه هزینه‌هایی را قبول می‌کند، به اضافه این هزینه‌ها چهار درصد سود به واردکننده داده می‌شود به انضمام سه درصد مالیات ارزش افزوده و سه درصد هم بابت هزینه خدمات فروش بر روی خودرو لحاظ می‌شود.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: شرکت‌های خودرویی باید آنالیز قیمتی خود را به سازمان حمایت ارسال کنند و پس از بررسی و اعلام نظر سازمان می‌توانند قیمت‌ها را اعمال کنند.

میرآخورلو با بیان اینکه مقرر شده قیمت همه خودروهای وارداتی و برند آنها در سایت سازمان حمایت ثبت شود، خاطرنشان کرد: این مصوبه به شرکت‌های خودرویی ابلاغ شده و منتظر دریافت آنالیز قیمتی آن‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: شرکت‌هایی که بالاتر از ضابطه قیمت‌گذاری سازمان حمایت بر روی خودروهای خود قیمت گذاری کرده باشد با آن بدون اغماض برخورد می‌شود.

 

منبع: میزان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 234 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 10 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.