سورنا بورس فروش ۵۶ هزار خودرو رنو در ایران طی ۵ ماه - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرد در پنجمین ماه سال جاری میلادی ۱۱۲۴۴ دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده است.

فروش رنو فرانسه به ایران در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی می ۲۰۱۶ رشد ۵۲ درصدی داشته است. رنو در می سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۷۳۸۴ دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده بود.

بر این اساس مجموع فروش رنو به ایران در ۵ ماهه۲۰۱۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۲۱ درصدی داشته و به ۵۶۳۱۷ دستگاه رسیده است. در ماه‌های ژانویه تا می ۲۰۱۶ فروش رنو به ایران ۲۵۴۷۴ دستگاه اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش فروش رنو به ایران در ۱۲ ماهه سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۱۰ درصدی داشت و به ۱۰۸۵۳۶ دستگاه رسید.

در شرایطی که اجرایی شدن برجام هنوز نتوانسته است مراودات بانکی ایران با کشورهای دیگر را به حالت عادی بازگرداند و چرخ تولید داخل را به حرکت درآورد فروش شرکت خودروسازی رنو فرانسه به ایران رشد قابل توجهی داشته است.

رنو در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۵۱۵۰۰، در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۳۳ هزار دستگاه و در سال ۲۰۱۳ بالغ‌ بر ۳۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخته بود.

کل فروش رنو در ۵ ماهه نخست ۲۰۱۷ بالغ بر ۱٫۵ میلیون دستگاه بوده است که سهم ایران از این رقم ۳٫۷ درصد محاسبه شده است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 378 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 20 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها