سورنا بورس صنعت خودرو از «پلت‌فرم ملی» غافل نشود - سورنا بورس

شهرام آزادی اظهار کرد: دو استراتژی اصلی پیش‌روی صنعت خودروی ایران همکاری و تعامل با خودروسازان مطرح جهان و همچنین توسعه و تقویت توان داخلی است.

به گزارش سورنا بورس، این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه صنعت خودرو به درستی با همکاری با خودروسازان مطرح جهان همچون پژو، رنو و هیوندایی به دنبال انتقال تکنولوژی و تولید خودروهای روز جهان است، خاطرنشان کرد: در همین راستا تولید تحت لیسانس خودروهای به‌روز خارجی در کنار داخلی‌سازی این خودروها استراتژی درستی است که از سوی صنعت خودرو در پیش گرفته شده است.

 آزادی ادامه داد: با این حال همکاری با خودروسازان مطرح جهان نباید ما را از موضوع اصلی که همان تقویت و توسعه توان داخلی صنعت خودرو و تولید خودروها با استفاده از توان ملی است، غافل کند.

وی افزود: در این زمینه دو خودروساز بزرگ در چند سال اخیر گام‌های خوبی برای تقویت توان داخلی برداشته‌اند که مهمترین آنها طراحی و تولید پلت‌فرم‌های ملی با استفاده از توان طراحی و فنی مهندسی داخلی است.

آزادی با بیان اینکه اتفاقی همچون خروج آمریکا از برجام اهمیت تکیه بر توان ملی در صنعت خودرو را به ما یادآوری کرد، تصریح کرد: اگرچه با توجه به مواضع اخیر اتحادیه اروپا احتمالا مشکلی در راه همکاری خودروسازان با شرکتهایی همچون پژو، رنو و هیوندایی ایجاد نخواهد شد اما خودروسازان داخلی به‌ویژه دو خودروساز بزرگ باید تمرکز بیشتری بر توسعه محصولات داخلی با محوریت پلت‌فرم‌های ملی داشته باشند.

 

منبع: ایسنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 129 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 20 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.