سورنا بورس سایه سنگین گرانی بر سر قطعه‌سازان - سورنا بورس

آرش محبی‌نژاد افزود: نوسانات شدید قیمت ارز موجب افزایش قیمت مواد اولیه بخش تولید در کشور شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی همچنین اظهارداشت: هم‌اکنون صنعت قطعه‌سازی متاثر از افت و خیزهای شدید نرخ ارز روزهای بدی را از سوی تأمین کنندگان مواد اولیه و خودروسازان سپری می‌کند.

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو ایران گفت: خودروسازان در شرایط فعلی حاضر به افزایش قیمت‌ها نبوده چرا که قیمت فروش محصولات این شرکت‌ها بنا به تصمیم شورای رقابت، ثابت است.

وی در ادامه ضمن اشاره به مقاومت شدید صنعت خودروسازی در خصوص افزایش نرخ قطعات افزود: قطعه‌سازان در شرایط حاضر با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند بنابراین می‌طلبد دولتمردان به این حوزه از صنعت کشور توجه جدی داشته باشند.

محبی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این جمله که به رغم تمامی این مشکلات خبرهای خوشی هم در راه است، اظهارداشت: تولید خودروی جدید پژو ۳۰۱ با ۶۰ درصد داخلی سازی، پژو ۲۰۰۸ با ۵۰ درصد داخلی سازی، صادرات قطعات خودرو و غیره از جمله این موارد است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر شرکت ایران‌خودرو تولید پژو ۲۰۰۸ را بطور مشترک با فرانسه (پژو) آغاز کرده است، گفت: تولید انبوه پژو ۳۰۱ نیز از سال آینده در کشور آغاز می‌شود.

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو ایران افزود: بحث رضایتمندی قطعه سازان حداقل از سوی طرف‌های خارجی به ویژه فرانسوی‌ها بسیار مهم است چرا که بحث صادرات قطعات خودرو از ایران را در دستور کار دارند.

وی تصریح کرد: پروژه‌های بزرگی که شرکت‌های خودروساز فرانسوی بالاخص گروه خودروسازی پژو سیتروئن در کشورهای مانند الجزایر و … در دست گرفته بنا دارند عمده قطعات مورد نیاز خود را از ایران تامین کنند و این حرکت می‌تواند نوید خوشی به صادرات قطعه سازی در کشور باشد.

محبی‌نژاد در ادامه «آغاز تولید با عمق ساخت داخل ۴۰ درصد»، «شروع تولید با عمق صادرات محصول به میزان ۳۰ درصد ارزش کل تولید داخل اعم از خودرو یا قطعه»، «انتقال دانش فنی و فناوری» و «سرمایه‌گذاری طرف خارجی در ایران» را چهار پیش شرط وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت همکاری با خودروسازان خارجی در کشور برشمرد و یادآورشد: طبق این چهار پیش شرط شرکت‌های خارجی یا شرکت‌های جوینت ونچر جدید بین ایرانی‌ها و خارجی‌ها موظفند ۳۰ درصد ارزش تولید (خودرو و قطعات) خود را روی ریل صادرات قرار دهند.

 

منبع: فصل تجارت

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 347 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 7 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.