سورنا بورس دستور‌العمل واردات خودرو ابلاغ شد - سورنا بورس

طبق ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور به وزارت اقتصاد و وزارت صنعت تعرفه جدید واردات خودرو و سقف ارزش گمرکی خودروهای وارداتی نهایی شد.

به گزارش تجارت‌‎نیوز، بر این اساس، سقف ارزش گمرکی خودروهای وارداتی ۴۰ هزار دلار تعیین و تعرفه‌ها نیز در ۳ گروه مشخص شد.

میثم رضایی،‌ رئیس انجمن صنفی واردات کنندگان خودرو گفت: طبق ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهور خودروهای با حجم موتور تا ۱۵۰۰ سی‌سی که تاکنون تعرفه واردات آنها ۴۰ درصد بوده است از این به بعد مشمول تعرفه ۵۵ درصدی می‌شوند.

وی افزود: در مورد خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ سی‌سی که تعرفه قبلی آنها ۴۰ درصد تعیین شده بود، در ضوابط جدید مشمول تعرفه ۷۵ درصدی شده‌اند.

رئیس انجمن صنفی واردات کنندگان خودرو گفت: همچنین تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی‌سی که قبلا ۵۵ درصد بود، حالا ۹۵ درصد تعیین شده است.

رضایی تصریح کرد: در ابلاغیه جدید معاون اول رئیس‌جمهور تعرفه‌ای برای واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی تعیین نشده و همچنان واردات آنها ممنوع است.

بر این اساس، از این به بعد واردات خودرو با دو پیش‌شرط امکان‌پذیر است به طوری که حجم موتور خودروهای وارداتی نباید بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی باشد و سقف ارزش گمرکی خودروها نیز نباید بیشتر از ۴۰ هزار دلار باشد.

طبق این مصوبه، ورود و حقوق ورودی خودروهای سواری و دیزلی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی توسط هیات وزیران تعیین خواهد شد.

رضایی، رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو پیش‌تر هم گفته بود که در دستورالعمل جدید واردات خودرو این دو شرط مد نظر قرار می‌گیرد.

 

منبع: فارس

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 307 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 10 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.