سورنا بورس خرید 10 خودروی روز با قسط 600 هزار تومان - سورنا بورس

این طرح که مزیت‌های بسیاری دارد شامل یک پیش پرداخت ۲ تا ۴ هزار دلاری و نیز اقساطی چند ساله که عمدتا در دوره‌های زمانی ۳ تا ۱۰ ساله سررسید می‌شوند، بوده و هزینه کمتری را در عین افزایش قدرت خرید به افراد مشتاق به اتومبیل نو تحمیل می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، تصور عامه مردم ایران از لیزینگ خودرو چیزی شبیه به کلاهبرداری با پوشش قانون است که کمتر می‌توان نتیجه مشخصی را در انتهای آن پیش‌بینی کرد.

در واقع به دلیل ابعاد بسیار گسترده تقلب در حوزه لیزینگ خودرو، خرید اتومبیل با این شیوه در ایران چندان با اقبال و محبوبیت مواجه نیست و افراد عمدتا از طریق وام‌های بانکی که خودروسازان با بهره‌های بالای ۱۸ درصد در اختیارشان قرار می‌دهند اقدام به خرید اتومبیل می‌کنند. با این حال در آن سوی آب‌ها لیزینگ معنایی بس متفاوت دارد.

خودروسازان مطرح به ویژه انها که در بازار آمریکای شمالی حضور دارند به دلیل سرعت بالای استهلاک خودرو در یک بازه زمانی ۸ تا ۱۰ و نیز میل شدید به مصرف در سیستم اقتصادی آمریکا، طرح‌هایی تحت عنوان لیزینگ را به خریداران پیشنهاد می‌کنند که نه تنها هزینه خرید خودرو را کاهش می‌دهد که داشتن اتومبیل را به پدیده‌ای بسیار بدیهی تبدیل می‌کند.

شرکت‌های لیزینگی که اغلب آنها از طریق شبکه مالی شرکت خودروسازی اقدام به تامین مالی خرد برای خریداران خودرو می‌کنند، عمدتا با نرخ بهره ۰ تا ۱ درصد، خودروها را به مشتریان کرایه می‌دهند.

این طرح که مزیت‌های بسیاری دارد شامل یک پیش پرداخت ۲ تا ۴ هزار دلاری و نیز اقساطی چند ساله که عمدتا در دوره‌های زمانی ۳ تا ۱۰ ساله سررسید می‌شوند، بوده و هزینه کمتری را در عین افزایش قدرت خرید به افراد مشتاق به اتومبیل نو تحمیل می‌کند.

۱۰ نمونه از مهم‌ترین طرح‌های فروش بازار آمریکا را اینجا لیست کرده‌ایم.

نیسان قشقایی / روگ اسپورت

میزان پیش‌پرداخت: ۲۹۹۹ تا ۳۵۹۹ دلار بسته به میزان تجهیزات خودرو

مدت اقساط: ۳۶ ماه

میزان هر قسط: ۱۵۹ دلار

قیمت خودرو: ۲۳ هزار دلار

هزینه ۳ ساله کل برای کرایه خودرو: ۸۷۰۰ تا ۹۲۰۰ دلار

عمده خریداران این خودروی محبوب ژاپنی مدل پایه را انتخاب کرده و بعد از یک دوره سه‌ساله خودرو را به کارخانه تحویل می‌دهند.

فورد فوکوس

میزان پیش‌پرداخت: ۲۶۹۷ دلار

مدت اقساط: ۳۹ ماه

میزان هر قسط: ۱۴۷ دلار

قیمت خودرو: ۲۵ هزار دلار

هزینه ۳ ساله کل برای کرایه خودرو: ۸۴۳۰ دلار

هاچ‌بک زیبای شرکت فورد یکی از محبوب‌ترین خودروهایی است که خریداران با استفاده از طرح‌های لیزینگی آن را به مدت ۳ سال کرایه کرده و اغلب با پرداخت بخش دیگر هزینه خودرو، اتومبیل را مالک می‌شوند.

هوندا سیویک

میزان پیش‌پرداخت: ۲۶۹۹ دلار

مدت اقساط: ۳۶ ماه

میزان هر قسط: ۱۴۹ دلار

قیمت خودرو: ۱۹٫۵ هزار دلار

هزینه ۳ ساله کل برای کرایه خودرو: ۸۰۶۰ دلار

شرکت هوندا به لطف طرح لیزینگی ارزان خود توانسته سیویک سدان کوچک خود را در سطحی بسیار گسترده به فروش رساند. اغلب مالکان نیز از این مدل راضی بوده و پس از دوره سه ساله با پرداخت بخش دیگری از هزینه، مالک خودرو می‌شوند.

تویوتا سی‌اچ-آر

میزان پیش‌پرداخت: ۲۶۹۹-۲۳۹۹ دلار، بسته به میزان اقساط ماهانه

مدت اقساط: ۳۶ ماه

میزان هر قسط: ۱۳۹-۱۹۹ دلار

قیمت خودرو: ۲۴٫۹۱۰ هزار دلار

هزینه ۳ ساله کل برای کرایه خودرو: ۷۷۶۰ تا ۹۵۶۰ دلار

کراس‌اوور کوچک و کامپکت شرکت تویوتا که رقیب مستقیم نیسان جوک به شمار می‌آید، به لطف استفاده از طرح لیزینگی فروش خودرو، توانسته در سال اول فروش خود و تنها در شش ماه بالغ بر ۱۰۰ هزار دستگاه در اروپا و آمریکای شمالی فروش داشته باشد.

فولکس واگن جتا

میزان پیش‌پرداخت: ۴۲۹۹ دلار

مدت اقساط: ۳۶ ماه

میزان هر قسط: ۱۳۹ دلار

قیمت خودرو: ۱۷هزار دلار

هزینه ۳ ساله کل برای کرایه خودرو: ۹۰۳۰ دلار

یکی از محبوب‌ترین محصولات آلمانی بازار آمریکا که در مکزیک تولید می‌شود همین جتا است. خریداران این خودرو می‌توانند با پرداخت اقساطی یک‌سوم از کل مبلغ خودرو و پیش‌پرداختی اولیه، به راحتی مالک جتا شوند.

کیا اوپتیما

میزان پیش‌پرداخت: ۱۸۹۹ تا ۲۹۰۳ دلار، بسته به میزان اقساط ماهانه

مدت اقساط: ۲۴ ماه

میزان هر قسط: ۱۳۹ تا ۱۸۹ دلار

قیمت خودرو: ۲۳ هزار دلار

هزینه ۳ ساله کل برای کرایه خودرو: ۶۲۳۹ تا ۶۴۳۵ دلار

سدان محبوب کیا در بازار ایران که به لطف طراحی اسپورت و کیفیت ساخت مناسب توانسته خود را به سطح محصولات برجسته این کلاس برساند، علیرغم قیمت ۲۵ هزار دلاری، به لطف طرح لیزینگ این برند به سرعت و سهولت در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

تویوتا کورولا

میزان پیش‌پرداخت: ۱۸۹۹ تا ۱۹۹۹ دلار، بسته به میزان اقساط ماهانه

مدت اقساط: ۳۶ ماه

میزان هر قسط: ۱۳۹ تا ۱۵۹ دلار

قیمت خودرو: ۱۸ هزار دلار

هزینه ۳ ساله کل برای کرایه خودرو: ۶۹۰۰ تا ۷۷۲۳ دلار

تویوتا به کمک شبکه مالی بسیار وسیع خود و نیز اعتمادی که از جانب خریداران به دست آورده، کورولا ار در سطحی بسیار وسیع به فروش می‌رساند. پرفروش‌ترین خودروی جهان با یک سوم قیمت به صورت فوری قابل خریداری است و بعد از اتمام دوره هم می‌توانید با پرداخت جز دیگر قیمت، خودروی کرایه‌ای خود را تملک کنید.

نیسان سنترا

میزان پیش‌پرداخت: ۲۲۲۹ تا ۲۵۹۹ دلار، بسته به میزان اقساط ماهانه

مدت اقساط: ۳۶ ماه

میزان هر قسط: ۱۰۹ تا ۱۴۹ دلار

قیمت خودرو: ۱۷٫۸ هزار دلار

هزینه ۳ ساله کل برای کرایه خودرو: ۶۱۵۳ تا ۷۹۳۶ دلار

سدان کوچک شرکت نیسان یکی از بهترین و کمترین اقساط ماهانه را در یک بازه زمانی سه ساله به خریداران پیشنهاد می‌کند. بسته به اینکه سطح تجهیزات این خودرو چه باشد، قیمت اقساط هم بالا می‌رود اما خرید لیزینگی نیسان سنترا قطعا یکی از اقتصادی‌ترین کارهاست.

کیا سراتو

میزان پیش‌پرداخت: ۱۹۹۹ تا ۲۶۴۸ دلار، بسته به میزان اقساط ماهانه

مدت اقساط: ۳۶ ماه

میزان هر قسط: ۱۰۹ تا ۱۳۹ دلار

قیمت خودرو: ۱۷٫۵ هزار دلار

هزینه ۳ ساله کل برای کرایه خودرو: ۶۵۷۲ تا ۷۰۰۳ دلار

سراتو را در ایران می‌توان با قیمتی ۱۵۰ میلیون خرید، حال آن که در آمریکا این خودرو تنها با پیش‌پرداختی ۲۰۰۰ دلاری و اقساط ماهیانه ۱۰۹ دلار قابل خریداری است.

اسمارت فورتو کوپه

میزان پیش‌پرداخت: ۱۹۹۹ دلار

مدت اقساط: ۳۶ ماه

میزان هر قسط: ۱۰۹ دلار

قیمت خودرو: ۱۵٫۵ هزار دلار

هزینه ۳ ساله کل برای کرایه خودرو: ۶۵۷۲ دلار

مینی‌خودروی شرکت مرسدس بنز با برند اسمارت، بهترین و اقتصادی‌ترین خودرویی است که می‌توان از طریق لیزینگ آن را خریداری کرد. این خودرو علاوه بر مصرف سوخت بسیار پایین و سهولت تردد در معابر شهری، هزینه بسیار کمی را به لحاظ مالی به خریدارانش تحمیل می‌کند.

 

منبع: فرادید

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 383 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 25 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.