سورنا بورس جنرال‌موتورز از ورشکستگی گریخت - سورنا بورس

اتحادیه کارگری و مقامات شرکت جنرال موتورز کره جنوبی توانستند بر سر موضوع پرداخت حقوق توافق کنند و این مساله زمینه را برای ارائه کمک ۵۰۰ میلیون دلاری دولت کره به این شرکت برای پرداخت بدهی‌ها و حقوق کارکنان فراهم می‌کند.

به گزارش سورنا بورس، البته فروش پایین و نرخ پایین خط تولید این شرکت ابهامات را نسبت به موفقیت این طرح و تداوم فعالیت این شرکت در بلندمدت فراهم کرده است.

پیش‌تر جنرال موتورز از برنامه خود برای اعلام ورشکستگی خبر داده بود که توافق امروز و کمک مالی دولت کره می‌تواند این شرکت را به صورت موقت از ورشکستگی نجات دهد.

این اقدام می‌تواند شرایط مشابهی را برای دیگر خودروسازان کره‌ای و افزایش فشار اتحادیه‌های کارگری بر آنها فراهم کند، این درحالی است که هم‌اکنون صنعت خودروسازی کره با مشکل افزایش هزینه کارگران و کاهش تقاضا در بازار آمریکا و دیگر بازارهای بین‌المللی روبرو است.

کاهر کاظم، مدیر اجرایی جنرال موتورز، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: توافق انجام‌شده این شرکت را مجددا به یک خودروساز رقابت‌پذیر تبدیل می‌کند. این شرکت پیشتر در ماه فوریه و پس از اعلام برنامه خود برای بستن یکی از ۴ کارخانه فعال و اخراج ۲۶۰۰ کارگر دولت کره را شوکه کرد.

 

منبع: فارس

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 82 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.